Aliança Catalana fitxa Eduard Berraondo com a cap de premsa
L'històric periodista de TV3 diu que l'oratòria de Sílvia Orriols l'ha empès a fer el pas
BarcelonaCop d'efecte d'Aliança Catalana. La formació d'extrema dreta ha fitxat l'històric periodista d'esports de TV3 Eduard Berraondo com a cap de premsa, segons ha avançat el partit a les xarxes. El veterà comunicador de 69 anys, que havia ocupat diferents càrrecs dins la televisió pública catalana i posteriorment en altres cadenes, va ser cap de premsa de l'Assemblea Nacional Catalana sota la presidència d'Elisenda Paluzie del 2020 al 2021, quan es va jubilar. Berraondo substitueix Jordi Amela, que seguirà com a president comarcal d'AC del Barcelonès.
En el nou pòdcast d’Aliança Catalana, Som la teva veu, Berraondo ha explicat que ha fet el pas per l'admiració que sent cap a la líder del partit i alcaldessa de Ripoll, Sílvia Orriols: “Em va sorprendre la maduresa oratòria de la Sílvia i la seva capacitat de dir les coses com són. Cada nit mirava tres o quatre intervencions seves abans d’anar a dormir. Vaig connectar amb el partit, i aquest repte m’il·lusiona”. El periodista ha desgranat quins són els seus objectius, que passen per trencar el cordó sanitari: "El producte va ser contaminat des del primer moment. Però la professionalització de la comunicació ens permetrà trencar cordons i superar situacions perjudicials. No serà fàcil, però ho aconseguirem".
En el mateix pòdcast, Orriols treu pit de la incorporació de Berraondo com a màxim responsable comunicatiu del partit: “Hem tingut un cop de sort. L’Eduard ens aporta experiència i professionalitat. És un objectiu d’Aliança Catalana: envoltar-nos dels millors”. La màxima dirigent de la formació islamòfoba atribueix el fitxatge de Berraondo a la suposada campanya de criminalització que pateix: “Quan criminalitzes algú, despertes interès. Han aconseguit exactament el contrari del que pretenien: que la gent s’acostés a Aliança Catalana”.
En aquest sentit, tots dos confien que les pròximes eleccions municipals seran decisives per fer créixer Aliança Catalana. La presidenta les defineix com “la fórmula per arrelar a cada municipi”. El nou cap de premsa, per la seva banda, hi veu la clau per “consolidar la implantació [del partit] i demostrar que el missatge ja està guanyant arreu, fins i tot entre gent que encara vota Junts o ERC”.