BuzzFeed es posa seriós per convertir-se en un mitjà de referència
La firma Andreessen Horowitz inverteix 50 milions de dòlars en la web
BarcelonaLa firma de capital risc Andreessen Horowitz ha fet una aportació de 50 milions de dòlars a BuzzFeed, el portal web de notícies i entreteniment nord-americà caracteritzat per la seva producció de continguts virals a la xarxa. Així ho ha anunciat aquest cap de setmana al seu blog Chris Dixon, un dels socis majoritaris de la societat d’inversions. L’objectiu d’aquesta aportació és col·laborar en el projecte de convertir l’agregador de notícies curioses, llistes i altres memes humorístics en un mitjà que inclogui també un periodisme seriós perquè es pugui posicionar entre els mitjans digitals més preeminents del mercat actual.
Arran d’aquesta injecció econòmica, els plans més immediats de BuzzFeed són invertir el capital obtingut a millorar la qualitat dels continguts i dels vídeos que ofereix, així com fer un pas endavant per obrir-se encara més a escala internacional. Si a finals de l’any passat va llançar a la xarxa la versió francesa de la web i ja té equip propi al Regne Unit, les seves intencions per a aquest 2014 són arribar fins a l’Índia, Alemanya, Mèxic i el Japó.
Aposta per les noves tecnologies
En la seva publicació al blog, Dixon ha posat de manifest la seva fe en el “gran canvi tecnològic” que s’està vivint actualment. “Les notícies i l’entreteniment es distribueixen cada vegada més a través de les xarxes socials i es consumeixen en els dispositius mòbils”, especifica. Per aquest motiu confia que la inversió econòmica feta per Andreessen Horowitz contribuirà a aconseguir que BuzzFeed emergeixi d’aquest moment “com un mitjà de comunicació per excel·lència”.
El director general de BuzzFeed, Kenneth Lerer, també aposta clarament per les noves tecnologies a l’hora de fer un salt endavant en el prestigi del seu mitjà. Lerer assegura que el futur de les empreses de continguts passa per adaptar-se plenament a les demandes de la telefonia mòbil, les xarxes socials i les noves tecnologies, sense oblidar els continguts audiovisuals. “Expandir el negoci de BuzzFeed a través d’aquestes àrees és la clau del futur”, sentencia en unes declaracions que recull el digital britànic Press Gazzette.
Per la seva banda, el fundador de BuzzFeed, Jonah Peretti, també creu que és el moment adequat per convertir-se en “la marca número u dels mitjans digitals” gràcies a una reorganització de l’empresa i a una ampliació de les seves àrees de treball.
Amb base a Nova York, BuzzFeed va aparèixer el 2006 com una espècie de laboratori de continguts virals. En els últims anys la companyia ha optat per afegir al site un nombre més elevat de continguts tradicionals. El mes passat, però, va esclatar la polèmica quan Benny Johnson, un redactor de la pàgina web, va ser acomiadat de BuzzFeed acusat d’haver plagiat reiteradament els articles d’altres mitjans. Actualment, el portal d’internet es troba entre de les deu principals web d’informació general més visitades de tots els Estats Units i preveu tancar l’any amb un benefici de més de 150 milions de dòlars.