Mèdia 08/05/2014

La Corporació vol potenciar les vendes de sèries a l’estranger

i
àlex Gutiérrez
2 min

BarcelonaEufòria ahir a TV3 per l’anunci que Fox adaptarà finalment Polseres vermelles. La sèrie és l’exportació més potent de TV3 dels últims anys. La versió catalana s’ha pogut veure, doblada, a Finlàndia, Suècia, l’Argentina, Alemanya, els països bàltics i en un canal minoritari dels Estats Units. I Itàlia, Xile, el Perú i Polònia també han comprat el format per fer-ne una adaptació. De les vendes internacionals enllaunades TV3 en cobra el 25% (i la productora Filmax el 75% restant). Si és el format el que es ven, els diners es reparteixen al 50%. La Corporació vol apostar per consolidar aquesta via com a tercera pota del finançament de l’ens. Davant els 225 milions d’aportació del govern i els 57 milions previstos de publicitat, aquest 2014 es preveu ingressar 8,5 milions d’euros sota el concepte Altres ingressos, en què hi ha, fonamentalment, vendes de continguts i serveis.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En el cas de Polseres vermelles, fonts de TV3 consideren que l’explotació ara pot estar tot just a la meitat del camí i que l’adaptació de la Fox suposarà un reclam per a noves vendes. Fins ara la sèrie creada per Albert Espinosa ja ha aportat prop d’un milió d’euros a TV3. Les vendes de format solen ser notablement més barates que les de producte acabat i enllaunat (ja que, en aquest segon cas, només cal pagar el doblatge). Altres productes que TV3 ha aconseguit exportar amb èxit són l’infantil Una mà de contes i la sèrie documental Colors.

L’equip directiu actual de la Corporació ha creat una unitat específica de venda de programes a l’estranger. A més, per als nous projectes es considera un factor clau la capacitat que siguin exportables.

stats