Mèdia 31/03/2013

Els diaris europeus s'arrengleren per exigir a Google una taxa

à.g.m.
1 min

BarcelonaL'expedició cap a un model de premsa sostenible té un altre front obert amb el pols que uns quants països europeus han obert amb Google. L'últim a afegir-s'hi ha estat Portugal, aquesta mateixa setmana. El president de la Confederació Portuguesa de Mitjans de Comunicació Social, Alberico Fernandes, explica: "La nostra postura és que Google ha de pagar pel contingut que utilitza per a Google News". En un primer moment tant la divisió ibèrica de Google com la portuguesa van rebutjar de ple la proposta però, segons Fernandes, ara s'han avingut a negociar.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Al febrer Google va tancar un acord amb el govern francès mitjançant el qual la companyia pagarà 60 milions d'euros que es destinaran a un fons específic creat per ajudar els mitjans de comunicació en la seva reconversió al nou paradigma digital. L'acord és semblant al que, a finals d'any, va arribar amb els editors de premsa a Bèlgica.

En aquest cas, Google va rebre el permís d'incloure continguts en els seus resultats de cerca i al servei de notícies a canvi d'uns acords bidireccionals amb els mitjans en matèria de publicitat. En concret, Google s'anuncia en els llocs web dels mitjans, que, en correspondència, inclouen espais per al sistema de publicitat contextual de Google, AdWords.

També Alemanya va litigar contra el gegant informàtic i va guanyar: el govern d'aquell país va aprovar un projecte de llei segons el qual els mitjans que facin agregació de notícies (un resum d'un contingut aliè, amb cita i enllaç al mitjà original) hauran de pagar una quantitat a les fonts d'origen, com a contraprestació per aprofitar-se del contingut que han produït.

stats