previsions01/07/2019

Méteo especial: nou pic de calor el cap de setmana vinent

La xafogor i algunes tempestes al Pirineu marcaran la primera part de la setmana

Miquel Bernis

BarcelonaQui visqui a prop de mar s'haurà adonat que aquest matí la humitat ha pujat bruscament. Núvols baixos, boirines i rosada fins i tot als cotxes són símptomes d'aquests nivells d'humitat per sobre del 90% que hi havia a primera hora en moltes comarques de costa. Molts termòmetres han continuat sense baixar dels 20 graus en tota la nit. Destaquen les mínimes de 23,5 graus de Roses i de 23 al centre de Barcelona, però també a Ponent alguns termòmetres han passat tota la nit per sobre dels 20 graus.

La humitat ha provocat que el dia comencés amb un cel ben tapat a la plana empordanesa i fins i tot en altres punts de la costa. Temperatures reals de 22 o 23 graus però valors de sensació de 32 o 33 abans de les vuit del matí a causa de la humitat. La primera part de la setmana estarà marcada per nivells d'humitat elevats, això vol dir que la xafogor serà molt marcada a la costa, i que a prop de mar se suarà més fins i tot que en el pic de l'onada de calor. La baixada de la temperatura quedarà compensada per la pujada de la humitat, cosa que farà que, sobretot a prop de mar, no hi hagi gaire sensació de refrescada.

Cargando
No hay anuncios

Els núvols baixos aniran desapareixent amb el pas del matí, però aquesta tarda creixeran també nuvolades al Pirineu que descarregaran tempestes puntuals. Les tempestes de tarda aniran a més de cara a demà i dimecres. Una petita entrada d'aire fred en altura provocarà que sobretot aquest dimarts els xàfecs de tarda es facin presents en moltes comarques del Pirineu i Prepirineu, i fins i tot més esporàdicament a la Catalunya Central o en altres comarques de Girona. Dimecres hi haurà menys tempestes a la tarda, però encara seguiran apareixent alguns ruixats al Ripollès, a la Garrotxa o al voltant de la serra de l'Albera.

La temperatura anirà reculant a mesura que passin els dies. Avui ja no se superaran els 40 graus a Ponent, i entre demà i dijous el termòmetre baixarà una mica més, però tampoc a l'interior res fa pensar en cap refrescada clara a curt termini. Les màximes seguiran superant els 35 graus a Ponent i a les Terres de l'Ebre, a l'espera, a més, d'un altre pic de calor cap al final de la setmana.

Cargando
No hay anuncios

Probablement el cap de setmana que ve tornarà a haver-hi algunes temperatures extremes de més de 40 graus a l'interior. La bona notícia és que aquest pic de calor molt forta sembla que serà més curt i que just després d'això podria arribar una refrescada més clara i evident, acompanyada d'alguns xàfecs. Caldrà seguir-ho.