previsions31/07/2016

Calor i més núvols

Aquest diumenge el temps estarà marcat pel cel mig ennuvolat i per alguns xàfecs de tarda al nord del país. L'ambient continuarà sent càlid, però no tant com ahir

Oriol Rodríguez

BarcelonaAcabem el mes de juliol amb alguns bancs de núvols baixos que s'han format de matinada i que encara ara deixen el cel força ennuvolat a algunes comarques costaneres i a la Vall d'Aran. Paral·lelament, pel sud han anat arribant bandes de núvols alts i mitjans que ens creuant al llarg del dia. De tot el territori, on avui farà més sol és a les comarques de Lleida.

D'altra banda, a partir del migdia creixeran nuvolades a les zones de muntanya. De cara a la tarda s'esperen xàfecs al Pirineu, al Prepirineu, al voltant de la serralada Transversal i als Ports. Fins i tot es podria escapar algun ruixat a prop del Montseny.

Cargando
No hay anuncios

Amb tot, es mantindrà la calor de ple estiu, però notarem una baixada de la temperatura respecte a ahir. Aquest descens serà més marcat al Pla de Lleida i, sobretot, a les comarques de Girona. En canvi, a les Terres de l'Ebre i al Camp de Tarragona el termòmetre pujarà una mica més. Les màximes es mouran entre els 26 i els 29 graus al litoral, entre els 28 i els 32 al prelitoral i al Pirineu, i entre els 30 i els 36 a la resta de l'interior. A les Illes també farà calor, amb alguns valors pròxims o una mica superiors als 35 graus al centre de Mallorca. Però on farà una calor més sufocant és entre l'interior de València i el nord d'Alacant, on se superaran els 37 o 38 graus.

La tramuntana i el mestral bufaran amb cops moderats als dos extrems del país. Precisament el mestral a les comarques de Tarragona serà el responsable de fer-hi pujar la temperatura.

Cargando
No hay anuncios

Demà, de nou, començarem el dia amb núvols baixos a les comarques de Girona i a gran part del País Valencià que fins i tot podrien deixar escapar quatre gotes. Al llarg del matí s'aniran trencant. A la resta farà sol, tot i que de cara a la tarda creixeran núvols d'evolució al nord del país, però no deixaran pluja. La calor serà molt més moderada. Ben bé pot baixar entre 3 i 5 graus.

De cara a dimarts el temps serà tranquil i suau. Tot i això, entre dimecres i dijous arribarà un nou pic de calor que farà pujar la temperatura per sobre dels 30 graus a gairebé tot arreu. Val a dir que aquesta glopada d'aire càlid sembla que tindrà els dies comptats. Entre dijous a la tarda i divendres a la matinada podríem tenir una tongada de xàfecs que ajudaria a refrescar una mica l'ambient.