La méteo

Primer cap de setmana de primavera per aprofitar, però acabarà amb canvis

Dominaran el sol i la calma, a l’espera que a partir de diumenge a la tarda reapareguin alguns ruixats

Imatge dela  sortida de sol radiant aquest divendres a Cardedeu, al Vallès Oriental.
20/03/2026
3 min

La primavera astronòmica ha arribat aquest divendres a les 15:46 h, i ho ha fet amb la tornada del sol i la calma. També hi ha hagut un contrast tèrmic molt marcat entre el fred i les glaçades matinals i la bonança més marcada al migdia. I la calma continuarà aquest primer cap de setmana primaveral de la nova estació. Ens espera un dissabte plàcid i ben poques excepcions, amb temperatures uniformes a tot el territori. La jornada de diumenge serà aprofitable, però a partir de la tarda l’apropament d’un petit embossament d’aire fred reactivarà la inestabilitat, i a partir de llavors s’esperen alguns ruixats al nord-est i al Pirineu que durant el vespre i nit guanyaran extensió.

Mapa de previsió per a aquest dissabte.

Dissabte: dia per aprofitar

El primer dia del cap de setmana estarà marcat per l’estabilitat i la calma absoluta. El sol dominarà en general, amb només algunes pinzellades de núvols alts i prims. A més, hi haurà núvols baixos durant el matí a les Terres de l’Ebre, així com boires matinals en planes i fondalades interiors. A la tarda creixeran algunes nuvolades al Pirineu, però, més enllà d’algun xàfec aïllat, no comportaran gaires conseqüències.

L’excepció la trobarem al País Valencià, on la nuvolositat es mantindrà abundant i en què es repetiran alguns plugims o ruixats febles i dispersos entre les comarques de València i Alacant. També hi haurà nuvolositat sense pluja a les Pitiüses i a Mallorca. Les temperatures es mantindran semblants, amb contrast entre el fred matinal i la bonança del migdia. Tot i això, els termòmetres es mantindran a ratlla, i la majoria de màximes estaran entre els 15 i 20 ºC.

Mapa de previsió per a aquest diumenge a la tarda.

Diumenge: pendents d’un canvi de temps

Durant bona part del diumenge es mantindrà la tranquil·litat, amb força sol en la majoria de comarques. Però, cap a la tarda, un embossament d’aire fred farà créixer nuvolades al Pirineu i al nord-est, amb l’aparició dels primers ruixats en aquestes zones. Amb el pas de les hores aniran guanyant extensió, i durant les últimes hores de la jornada podria arribar a afectar la meitat nord de les comarques de Barcelona. No es descarta alguna tempesta puntual acompanyada de calamarsa.

Durant la nit de diumenge i la matinada de dilluns cauran xàfecs en algunes comarques de Girona i de Barcelona, i hi haurà precipitacions al Pirineu, sobretot a la cara nord. La cota de neu anirà baixant dels 1.600 m inicials fins als 1.200 m, o localment per sota durant la nit. Fins dilluns al matí també poden caure alguns ruixats locals en altres trams costaners. Les temperatures pujaran una mica diumenge i seran més suaus al migdia, però començaran a baixar al Pirineu.

Temps canviant la setmana que ve

La setmana vinent sembla que tindrem el típic temps boig de primavera, amb una mica de tot. Dilluns bufarà el vent del nord als extrems i baixaran els termòmetres, però les precipitacions marxaran. Entre dimarts i dimecres pujaran clarament els termòmetres i seran dies plàcids i aprofitables. Però dijous podria arribar un canvi sobtat de temps, amb més fred i neu al Pirineu, amb una baixada important de la cota. Una situació encara incerta que haurem d’anar concretant.

stats