Ruixats matinals per començar una setmana marcada per un estiuet
El pas d'un front aquest dilluns donarà pas al vent de l'oest reescalfat, que farà pujar el termòmetre
BarcelonaAquest dilluns al matí ens llevem amb ruixats dispersos en moltes comarques, especialment al centre i nord del país. Tot plegat és fruit del pas d'un front atlàntic que ens creuarà ràpidament, però que durant el matí encara pot deixar alguns xàfecs irregulars i de curta durada, sobretot entre el litoral i prelitoral de Barcelona i sud de Girona. On més ha plogut fins ara és a la ciutat de Barcelona, on un patac d'aigua a primera hora ha deixat entre 12 i 20 l/m² en diversos barris. Però a partir del migdia i durant la tarda s'obriran grans clarianes, i tan sols quedarà algun ruixat aïllat i feble al Pirineu. Un canvi radical en poques hores que serà fruit del vent de ponent, que netejarà l'ambient i portarà un repunt del termòmetre, amb ambient més càlid al centre del dia.
Durant tota la setmana, les borrasques tornaran a circular pel centre d’Europa, després de setmanes d'inestabilitat acusada al Mediterrani. Una dinàmica atlàntica que provocarà pluja a l'oest peninsular, però a casa nostra els fronts arribaran desgastats amb ben poca aigua. En tot cas, tindrem dies de molts núvols prims i cels canviants, amb alguns ruixats dispersos bàsicament al Pirineu lleidatà. I sobretot hi haurà una clara pujada de les temperatures a causa dels vents més càlids de l'oest, especialment al litoral i prelitoral. Entre dimecres i dijous viurem el pic d'aquest estiuet, amb moltes màximes de 25 i 30 ºC. En definitiva, termòmetres que estaran entre 5 i 7 graus per damunt del que tocaria. Aquesta bonança durarà poc, ja que a finals de setmana l'ambient tornaria a ser de tardor.
Dilluns: ruixats a primera hora i vent de l'oest
Un front atlàntic ens acabarà de creuar durant el matí d'aquest dilluns, i ens portarà un temps molt variable. S'esperen ruixats molt irregulars que, de fet, ja cauen des de la matinada. Afectaran diverses comarques, especialment del centre i nord del país. Xàfecs molt irregulars, de curta durada i poc abundants, tot i que localment poden deixar algun patac d'aigua més destacat. On més aigua s'espera és entre la costa central i el sud de la costa Brava. El temps inestable durarà poc, perquè amb el pas del front entrarà vent aponentat que a partir del migdia i durant la tarda escombrarà la nuvolositat.
A la tarda s'imposarà el vent de l'oest i el cel quedarà ben serè a gran part del país, a excepció del sud de la Costa Brava i a l'interior de les comarques gironines, on encara podrà repetir-se algun ruixat molt local. Entrarà una mica de tramuntana al nord del cap de Creus i a la resta bufarà vent de l'oest i del sud-oest reescalfat, que farà pujar la temperatura especialment al litoral i prelitoral. S'esperen moltes màximes d'entre 23 °C i 26 °C.
Setmana marcada per l'estiuet
Els pròxims dies continuaran creuant fronts atlàntics desgastats que podran deixar algun ruixat al Pirineu de Lleida. El més destacat, però, serà la remuntada dels termòmetres. Una bossa càlida ens afectarà de ple i farà que les temperatures estiguin entre 5 i 7 graus per damunt de la mitjana. Dimecres i, sobretot, dijous, podran rondar els 30 °C en punts com la Costa Daurada i a l'Ebre. L'estiuet acabarà de cara al cap de setmana, quan una nova borrasca atlàntica canalitzarà una massa d'aire més fresc damunt nostre i es normalitzaran els termòmetres.