La méteo

Dimecres d’impàs a l’espera d’un front i una nova ventada

Dijous el vent bufarà amb ganes en diverses comarques i nevarà al Pirineu, però després arribarà l'anticicló

18/02/2026
3 min

BarcelonaEl temps ha estat molt plàcid i aprofitable aquestes últimes hores i ens llevem amb calma i més fred matinal. El vent ha afluixat clarament, i tan sols ahir va continuar bufant de forma entre feble i moderada a la meitat sud. Avui la situació es mantindrà tranquil·la durant gran part de la jornada, amb vent del sud que farà pujar més els termòmetres. Però a últimes hores arribarà un front associat a la nova borrasca atlàntica Pedro –la novena des que va començar l’any i la setzena de tota la temporada–, que portarà noves precipitacions al Pirineu i alguns ruixats en altres punts del nord i oest del país fins a la matinada. Un front que sobretot obrirà les portes a una nova i forta ventada de cara a dijous que afectarà moltes comarques, sobretot de la meitat sud del país. El Meteocat ja ha activat les primeres alertes dijous per ratxes que superaran fàcilment els 70 o 90 km/h, tot i que a les zones més ventades s’assoliran xifres superiors als 100 km/h.

Mapa de previsió per aquest dimecres al matí.

Dimecres: calma abans del pas d’un front

Aquest dimecres continuarà el temps força tranquil durant gran part de la jornada. El sol dominarà combinat amb algunes bandes de núvols, així com boires matinals. A partir de la tarda i del vespre augmentaran els núvols al Pirineu i Prepirineu occidental i a Ponent, on arribaran els primers ruixats del nou front. A partir de llavors i fins a la matinada els ruixats poden caure de forma feble i dispersa en més zones, sobretot del nord i oest del país. Poca cosa, mentre que al Pirineu arribaran noves precipitacions, amb una cota de neu que anirà baixant fins als 1.600 m, però a última hora se situarà als 1.200 al vessant nordpirinenc.

Mapa de previsió per aquest dimecres a la tarda.

Tot plegat amb vent del sud que es reforçarà i bufarà, sobretot a la tarda, amb ganes al nord-est i en cotes elevades, especialment del Pirineu. Un vent que a les comarques de Girona, del nord de Barcelona i del Pirineu bufarà reescalfat, amb pujada de temperatures i més suavitat. Moltes màximes es mouran entre els 13 i els 18 °C, localment més altes a l’Ebre, al Priorat i a l’Alt Empordà. En canvi, a primera hora el fred serà més marcat, però lluny d'extrems i amb glaçades febles només en punts del Pirineu, Prepirineu i zones properes.

Forta ventada dijous

El front que ens acabarà de creuar durant la nit i matinada de dimecres a dijous provocarà una posterior forta ventada de component oest i nord-oest en moltes comarques. Dijous serà un dia molt ventós, i les comarques més afectades seran les del sud de Barcelona, de Tarragona i de Ponent, els cims del Pirineu i Prepirineu i l’extrem nord de l’Alt Empordà. Se superaran els 70 o 90 km/h en molts casos, i fins i tot els 100 km/h a les àrees més ventades, com ara al Penedès, l’Anoia, el Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i les cotes altes pirinenques.

En canvi, molts punts del nord-est i algunes valls del Pirineu i Prepirineu quedaran més al marge d’aquest episodi. Tot plegat amb força sol, però amb restes d’algun ruixat local al nord-est, i noves precipitacions al Pirineu –principalment a la cara nord–, que cauran de forma persistent, amb una cota de neu que es mourà entre els 1.000 i els 1.200 m.

Serà la traca final d’aquest temps mogut, ja que a partir de divendres l’anticicló se’ns tirarà al damunt, cosa que no passava amb tanta claredat des de l’any passat. Ens espera un cap de setmana radiant i aprofitable, amb inversió tèrmica cada cop més marcada i contrast tèrmic entre el fred moderat matinal i la bonança accentuada dels migdies.

stats