A les portes d’un cap de setmana amb vent, neu al Pirineu i ambient hivernal
El temps es mantindrà canviant amb una mica de tot
BarcelonaEl temps mogut i canviant de les últimes hores i dies no dona treva, i els pròxims dies continuarà la variabilitat. El pas d’un front durant aquesta nit ha deixat una mica més de neu al Pirineu, alguns ruixats poc importants en altres punts de la meitat nord del país i ventades, amb ratxes de fins a 106 km/h al Puig Sesolles (cota 1.600 m del Montseny), 99 al Perelló (Baix Ebre) o 95 a Portbou (Alt Empordà). Avui serà un dia més tranquil i d’impàs, a l’espera que a partir del vespre arribin ruixats per Ponent que escombraran el país d’oest a est fins dissabte a la matinada. El cap de setmana serà hivernal sense extrems, amb un dissabte de neu al Pirineu i fortes ventades pel pas d’un front i la formació d’una petita baixa mediterrània que marxarà ràpidament. Diumenge el cel no farà net, tot i que sembla que serà un dia aprofitable i menys ventós. I la setmana que ve la podríem començar amb més pluja. Un dinamisme meteorològic que no dona treva.
Divendres: dia d’impàs
Després del petit front que ens ha creuat aquesta nit, avui la calma dominarà durant gran part de la jornada. El vent de l’oest es mantindrà, encara amb algunes ratxes intenses al sud durant el matí, però amb el pas de les hores perdrà força i serà més moderat, girant fins i tot a garbí al nord-est. En canvi, es mantindrà més intens al País Valencià i en punts de les Balears.
El sol i la calma s’imposaran, però a partir de la tarda i vespre la nuvolositat tornarà a augmentar per Ponent, amb els primers ruixats a les comarques de Lleida i de l’interior de l’Ebre que aniran avançant en direcció est de nit. Temperatures més altes, tant les mínimes com les màximes, amb molts valors al centre del dia de 12 a 17 ºC, fins i tot més altes al sud. Per tant, més bonança al migdia.
Cap de setmana molt canviant
Durant la nit, matinada i primeres hores de dissabte creuaran ruixats d’oest a est que poden caure en pràcticament qualsevol punt. Al llarg del dia el sol s’imposarà a la majoria de comarques, amb nevada a la cara nord del Pirineu que puntualment pot saltar a la sud. La cota de neu es mourà entre els 900 m i 1.200 m, localment més baixa al Pirineu lleidatà. A la tarda hi haurà nuvolades al nord-est, sense descartar-hi algun ruixat feble i aïllat.
Tot plegat amb una forta ventada de mestral i tramuntana que afectarà tot el centre i sud del país, l’Empordà i les cotes altes del Pirineu, amb torb. Les condicions seran adverses a alta muntanya. El Meteocat ha activat diverses alertes per dissabte per ratxes superiors als 75 km/h al centre i sud del país, a l'Empordà i al Ripollès. Tot plegat amb una baixada de les temperatures que ens portarà un ambient hivernal sense extrems, amb molts valors de 8 a 13 °C.
Diumenge serà un dia més tranquil, amb vent que s'encalmarà i variabilitat en el cel sense precipitacions. Tan sols es pot escapar algun ruixat al Pirineu de Lleida, i tindrem una cota de neu que es mourà entre els 1.300 i 1.500 m. Amb els mapes actuals, la setmana que ve podria començar amb una nova tongada de precipitacions. Per tant, els fronts i el dinamisme meteorològic no donaran treva els pròxims dies.