Societat 27/10/2021

Deu quilòmetres més de cues per entrar a Barcelona

Trànsit diu que els punts “crítics” són la B-23, la C-58 i les rondes

2 min
Entrada de trànsit a Barcelona

BarcelonaEl director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, ha avisat que les retencions que es detecten a les 8 del matí per entrar a Barcelona són deu quilòmetres superiors a les cues del 2020 i el 2019. “Hi ha un increment”, ha admès Lamiel, que ha afegit que els punts “crítics” són la B-23, la C-58 i les rondes. Alguns dies concentren més retencions, com per exemple els dilluns. També ha apuntat que això “va acompanyat” del fet que el transport públic encara no ha recuperat un 30% dels usuaris que tenia abans de la pandèmia. En canvi, les dades de circulació de vehicles són iguals o similars a les del 2019.

Lamiel ha reconegut que “ajudaria molt” a reduir les retencions de Barcelona que les autoritats competents fessin una campanya per retornar la confiança al transport públic, cosa que es vincula a la transmissió del covid. Malgrat això, el director del SCT ha apuntat que les infraestructures també tenen alguns punts “febles”, que són més estructurals, en què calen “altres polítiques”, com ara que “es desbloquegi” el carril bus-VAO a la B-23. Segons Lamiel, Trànsit pot “posar mesures” per a les cues dels caps de setmana però no les dels dies feiners.

De fet, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va alertar fa dues setmanes que les mesures per reduir la contaminació del trànsit rodat han provocat que hi hagi més congestió a la xarxa viària. De fet, el temps que es dedica als desplaçaments ha augmentat un 30%. És a dir, per a un trajecte que abans es feia en 30 minuts, ara se’n necessiten 39. La causa d’aquest increment no es deu a un creixement dels vehicles a la carretera –perquè les xifres s’assemblen a les del 2019–, sinó al fet que s’han eliminat carrils de cotxes per afavorir la bicicleta, el bus o el vianant.

La congestió també ha suposat que no s’hagin reduït els índexs de contaminació desitjables que marca l’Organització Mundial de la Salut (OMS). L’objectiu és arribar a l’anomenada neutralitat climàtica, és a dir, zero emissions l’any 2050, però el 2030 ja haurien de disminuir les emissions contaminants un 55% respecte al 2019.

stats