Societat 28/04/2016

Aigua del Pirineu, la curta història del retorn de l’aigua d’Arinsal

La contaminació confirmada ahir pel govern andorrà pot suposar el final del negoci, després de tan sols dos anys i mig d’activitat

Marta Tort
2 min
Aigua del Pirineu, la curta història del retorn de l’aigua d’Arinsal

Andorra La VellaEra un 30 de novembre de l’any 2013, fa menys de tres anys, quan Andreu Vilarrubla donava a conèixer la recuperació de la comercialització de l’aigua de la Font d’Arinsal a través de l’empresa Aigua del Pirineu i sota la marca Aigua d’Andorra. Aquest aqüífer ja l’havia explotat anteriorment una altra empresa, que va fer popular fora de les fronteres andorranes la marca Aigua d’Arinsal. El negoci, però, havia començat a anar a la baixa per problemes de gestió i després de ser condemnat per un cas d’intoxicació -en aquell cas per restes de sosa càustica en una ampolla-, va acabar fent fallida.

En un primer moment, Aigua del Pirineu va reiniciar l’activitat només dins d’Andorra, amb ampolles de 6 i 1,5 litres, a un preu de 30 cèntims el litre i mig. Feia la distribució a través de l’empresa Caves Andorranes. Més tard va incorporar el format de botellí de 30 centilitres i va començar a exportar el producte a l’estranger. A finals del 2015, l’empresa ja distribuïa a Catalunya i a les illes Balears, tenia una plantilla de vuit persones i unes vendes anuals al voltant dels dos milions d’ampolles.

Aquest 2016, Aigua del Pirineu havia començat a comercialitzar-se també amb marca blanca, a través de la distribuïdora espanyola Eden Springs. De fet, quan va esclatar el brot de gastroenteritis només feia una setmana que treballava amb Eden, i tot i que l’empresa tenia altres marques registrades, no les utilitzava. La contaminació confirmada ahir pel govern andorrà pot suposar el final del negoci, després de tan sols dos anys i mig d’activitat. El mateix ministre de Salut andorrà, Carles Àlvarez, va reconèixer que segurament l’empresa haurà de tancar. “Tant de bo l’aqüífer sigui recuperable, però cal restablir la confiança dels clients i, per tant, és complicat que l’empresa torni a ser viable”, va sentenciar.

stats