Societat 23/12/2014

La C-55 compleix 40 anys sense desdoblament i amb molts pedaços

Albert Solé
2 min
En els últims 15 anys a la carretera C-55 hi ha hagut més de 1.200 accidents i 112 morts, 3 aquest 2014.

BarcelonaLa carretera C-55 entre Abrera i Manresa és una de les que suporta més trànsit de l’Estat i que encara no està desdoblada (28.000 cotxes al dia), i per tant, també concentra més accidents. Avui se celebren 40 anys de la seva inauguració, i la via està pràcticament igual que llavors, amb un carril per a cada sentit. El desdoblament desitjat pels ciutadans i la indústria de la comarca del Bages, pressupostat en 120 milions d’euros, no és a l’agenda del Govern -a qui pertany la via- ni a curt ni a mitjà termini pels problemes econòmics. La pressió ciutadana només ha aconseguit que, després de moltes protestes i talls de la carretera com la de dissabte passat, pels nombrosos morts i accidents greus, s’hagin posat alguns pedaços per reduir la sinistralitat. El departament de Territori i Sostenibilitat ha separat els carrils amb blocs de formigó -anomenats New Jerseys - als trams amb més sinistralitat, i s’ha notat molt. En els pròxims mesos està previst que se’n posin en més trams, fins i tot a la C-58, que enllaça Sant Vicenç de Castellet amb Terrassa i també va paral·lela a la C-16.

Descomptes a partir del juliol

Coincidint amb el 40è aniversari de la C-55, el Govern va anunciar la setmana passada descomptes importants als peatges de l’autopista C-16 per incentivar-ne l’ús, i així reduir el trànsit a la carretera. A les hores punta dels dies laborables els desplaçaments interns entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet seran gratuïts, i es bonificarà el 50% del preu als usuaris del sistema ViaT. Amb els preus del 2014, la C-16 és l’autopista més cara de Catalunya, amb diferència: 4,25 euros els dies laborables i 7,73 els festius. Les bonificacions inclouran obres per 20 milions d’euros per obrir més accessos directes entre la C-55 i l C-16 que pagarà la concessionària Autema.

stats