L'ENTREVISTA DEL DIRECTOR

Lluís Bassat: "Ens hem de vendre més i millor"

Entrevista de Carles Capdevila a Lluís Bassat, el publicista que va preparar les cerimònies dels Jocs Olímpics del 1992. Jubilat del dia a dia publicitari, s'ha consagrat a donar presència pública a la seva col·lecció d'art, que ara es pot veure de manera itinerant a Mataró. A més, després de l'èxit mundial d''El libro rojo de la publicidad', on exposava la seva idea sobre la creativitat a partir de les grans campanyes de la seva agència, ha publicat 'El libro rojo de las marcas', 'Confessions personals d'un publicista' i 'La inteligencia comercial'

En l'entrevista hi trobareu reflexions com aquestes:

"Quan Maragall em va oferir participar al concurs per fer les cerimònies olímpiques, li vaig dir que no, que jo només en volia fer la publicitat. I ell, amb l’agilitat mental que tenia, em va dir que no en faríem, de publicitat dels Jocs, però que la cerimònia seria la publicitat de Barcelona, Catalunya i Espanya".

"Barcelona ha passat de ser una ciutat desconeguda a la ciutat de moda, una ciutat turística de primera magnitud, de primer ordre. I crec que merescudament. S’ha produït un canvi brutal. No només a Barcelona, sinó també a Catalunya. Tot ha progressat: Girona, Tarragona, Reus, Mataró".

"Tinc 1.500 obres d'art, de les quals 150 són escultures. No tinc altres vicis, només he comprat art, bàsicament ajudant gent jove. La gran part de la col·lecció són coses de gent que quan les vaig comprar tenia 30 anys. Un quadre de Gerard Sala té una anècdota brutal: l’havia titulat Auca de la levitació, i quan estava a punt d’exposar-lo va saltar Carrero Blanco pels aires i va haver de canviar el nom per no ser acusat de burla".

"Catalunya és el meu país, el país que va acollir els meus pares i avis immigrants i per tant estic infinitament reconegut i totalment abocat a Catalunya, i sóc català i tinc tot el sentiment de català. Jo penso que hem de fer un pas endavant".

Podeu llegir l'entrevista a l' Ara Premium.


Més continguts de