Barcelona guanya un nou eix verd de 14.000 metres quadrats a prop de la superilla del Poblenou

La reurbanització dels carrers Almogàvers i Zamora ha costat 7,8 milions d'euros

Ara
2 min
El carrer Almogàvers després de la reforma

BarcelonaEl districte barceloní de Sant Martí ha guanyat un nou espai de 14.000 metres quadrats on el protagonista no serà el cotxe sinó el vianant. Es tracta del tram del carrer Almogàvers que hi ha entre Joan d'Àustria i Pamplona i del carrer Zamora entre Almogàvers i Pere IV. Pertany al barri del Parc i la Llacuna del Poblenou i és a prop de la superilla del Poblenou, la primera que es va inaugurar a la capital catalana. La reurbanització ha costat 7,8 milions d'euros i inclou la "renaturalització" de l'espai, segons l'Ajuntament. Els carrers s'han convertit en plataforma única i ara destinen 15 dels 20 metres de la seva amplada total a espais de passeig, parterres, verd i arbrat i punts de càrrega i descàrrega. Els altres 5 metres són per a la circulació de vehicles del veïnat a velocitat reduïda i el pas de serveis. La bicicleta es pot desplaçar en tots dos sentits pels nous espais pacificats.

Fins ara a Almogàvers hi havia tres carrils de circulació, un carril bus –tot i que des de la reforma del primer tram de Pere IV ja no hi circulaven busos– i dos cordons d’aparcament, i a Zamora hi havia dos carrils de circulació i dos cordons d’aparcament. Les voreres eren més estretes i segregades de la calçada.

A més, a la cruïlla entre els dos carrers s’hi ha generat una plaça que, aprofitant les característiques dels encreuaments de la trama Cerdà, es converteix en una zona verda amb grans parterres circulars al centre. La superfície de la plaça és d’uns 2.000 m². Pel que fa al mobiliari urbà, s’ha col·locat nous aparcaments de bicicletes al llarg de tots dos carrers, nou enllumenat amb fanals de columna vertical i papereres, i s’ha restaurat la font ubicada al xamfrà d’Almogàvers amb Pamplona. I pel que fa al verd, s’han mantingut els arbres que hi havia als xamfrans i carrers adjacents i al llarg dels dos recorreguts i se n’ha plantat de nous. També s'ha aprofitat les obres per completar la xarxa centralitzada de fred i calor als dos carrers i incorporar un sistema de drenatge d'aigua.

stats