Cop policial contra els Boixos Nois pels aldarulls a la final de Copa de Sevilla
En la prèvia del partit conta el Madrid el grup radical es va enfrontar als Ultra Sur i a la Policia Nacional
BarcelonaLa Policia Nacional està duent a terme un operatiu contra els Boixos Nois aquest dimecres a Barcelona i l'àrea metropolitana, segons ha pogut saber l'ARA. L'actuació de la policia espanyola està relacionada amb els aldarulls que el grup radical d'aficionats del Barça va causar a Sevilla, en la prèvia de la final de la Copa del Rei de l'abril passat contra el Reial Madrid. Tot i que el cos de seguretat no confirma la xifra de detinguts, segons diverses fonts hi hauria prop d'una quinzena de detencions. Alguns dels arrestats en l'operatiu estan sent traslladats a la comissaria de la Verneda de Barcelona. Fonts policials assenyalen que l'operatiu no només afecta als Boixos Nois i que s'estan produint detencions en altres províncies d'Espanya.
En les hores prèvies a la final, els Boixos Nois van protagonitzar greus aldarulls al centre de Sevilla. Un gruix important de radicals blaugranes van arribar a la capital andalusa divendres a la nit, quan ja hi va haver els primers incidents. L'endemà, el dia del partit contra els blancs, la tensió va anar a més i a la Plaza Nueva de Sevilla ja hi va haver enfrontaments amb la Policia Nacional.
Tot va començar en una terrassa on hi havia un nombrós grup de boixos. La tensió i les provocacions, amb salutacions nazis per part d'alguns seguidors del Barça, van anar a més i la policia va acabar detenint un aficionat culer. Això va fer saltar la resta de boixos i hi va haver càrregues policials i aldarulls amb el mobiliari urbà i les taules i cadires dels bars de la zona. Posteriorment, abans d'entrar a La Cartuja, els Boixos van protagonitzar baralles amb el grup radical del Madrid, els Ultra Sur.
Una de les imatges que va deixar el triomf del Barça a Sevilla va ser un dels fons de l'estadi de La Cartuja dominat pels Boixos Nois, amb tota la seva simbologia ben visible darrere d'una de les porteries. Els Boixos Nois tenen prohibida l'entrada com a grup d'animació a l'estadi del Barça, tot i que algun d'ells assisteixen als partits a títol individual, o disseminats per diferents ubicacions del camp. En canvi, als desplaçaments és quan aprofiten per donar visibilitat a la seva marca, i són habituals els enfrontaments amb altres grups radicals d'equips de Primera. Tot i el seu enfrontament amb Joan Laporta, van aconseguir entrades per a la final de Sevilla i es van poder ajuntar tots en un dels gols.