Societat 18/02/2021

El confinament multiplica les demandes d'ajudes de menors LGTBI

El centre d'acollida municipal tanca el 2020 amb un 14% més d'usuaris atesos, la majoria per menjar i assessorament psicològic

2 min
Centre LGTBI a barcelona.

MartorellConfinats a casa durant setmanes senceres, els menors LGTBI amb famílies hostils han patit una mena de presó, aïllats socialment de la seva xarxa habitual i sotmesos a una autoritat paterna que no els entén. Els efectes de les restriccions de mobilitat de la pandèmia expliquen que durant el 2020 el centre d'acollida de Barcelona per a aquest col·lectiu multipliqués per quatre el nombre de nens i joves atesos, que buscaven suport i acompanyament psicològic per contrarestar la mala convivència familiar.

Els menors han sigut el col·lectiu que més ha crescut en l'atenció d'aquest centre, que ha complert dos anys de funcionament, però el gruix continuen sent adults. El balanç d'aquest servei municipal assenyala que s'han atès 353 persones, un 14% més que en l'exercici anterior. El grup d’edat majoritari ha sigut, per segon any, el de 31 a 40 anys, que ha suposat el 27% de les atencions, seguit dels de 18 a 25 anys (20%), de 41 a 50 anys (17%), de 26 a 30 (15%), de 51 a 65 (12%), els menors (8%) i els més grans de 65 anys (1%).

Per categories de gènere, la majoria dels atesos són homes (45%) i dones (23%) CIS (que se senten identificats amb els sexe biològic), per davant del 16% de dones trans, el 12% d'homes trans, el 10% de sexe no binari i l'1% de gènere fluid (s'identifiquen amb més d'un gènere).

En roda de premsa, la tinent d'alcaldia de Drets Socials, Laura Pérez, ha parlat d'un any 2020 "molt complicat" per al col·lectiu, sobretot pel que fa als mesos de març a juny, durant el confinament més estricte, que gairebé no va donar cap escletxa de llibertat per sortir de casa, que també ha posat de rellevància la precarietat en què viu el col·lectiu. Així, les demandes d'ajuda per cobrir necessitats bàsiques es van incrementar més del doble (un 126%, per ser exactes), sobretot per menjar i pagar l'habitatge, i es va situar com la màxima prioritat, mentre que l'any anterior havia sigut la tercera de les peticions. Les persones usuàries també han reclamat en gran mesura suport psicològic i orientació jurídica.

stats