Espanya suspèn en la supervisió i la formació continuada del professorat

Dos terços dels docents no han estat mai avaluats al centre on treballen i menys de la meitat rep 'feed-back' un cop un altre professor els observa a l'aula, segons un informe de l'OCDE

Una aula de secundària
Mariona Ferrer I Fornells
25/06/2014
1 min

MadridEspanya suspèn en supervisió i formació continuada del professorat. Segons un informe de l'OCDE presentat aquest dimarts a Madrid, dos terços (68%) dels docents diuen que mai han estat avaluats al centre on treballen i menys de la meitat (43%) rep 'feed-back' un cop un altre professor els observa a l'aula. És més, un 87% diu que mai ha observat classes d'altres companys ni els ha proporcionat suggerències i comentaris per millorar, mentre la mitjana TALIS és d'un 45%.

A banda, quatre de cada cinc professors estan d'acord o molt d'acord que no se'ls donin facilitats o incentius perquè participin en activitats de desenvolupament personal, mentre que la mitjana TALIS -com es coneix l'estudi que es fa a 34 països- es del 48%. I només a un 23% se li concedeix temps per a la formació durant les seves hores lectives.

Són algunes de les conclusions de l'Estudi Internacional sobre Ensenyalment i Aprenentatge (TALIS) del 2013, que recull dades sobre ambient escolar i condicions de treball dels professors en centres educatiu de tot el món i després les compara. L'informe de l'OCDE té per objectiu proporcionar informació "vàlida, oportuna i comparable" per ajudar els països a revisar i definir polítiques que permetin el desenvolupament d'un professor docent d'alta qualitat.

stats