Societat 09/04/2018

Les estacions d'esquí de la Generalitat tanquen la millor temporada de neu de la seva història

Les pistes del Grup FGC han acollit un 17% més de persones, fins a arribar als 714.535 usuaris

Ara
2 min
Esquiadors a la Molina durant el pont de la Puríssima.

BarcelonaLes estacions d'esquí del Grup FGC han viscut una temporada de rècord durant aquest curs 2017-2018. La Molina, Vallter 2000, Vall de Núria, Espot i Port Ainé han rebut la visita de 714.535 esquiadors, un 17% més que la temporada anterior, quan uns 610.000 usuaris van escollir aquestes estacions catalanes.

L'estació de la Molina —que aquest any celebrava el 75è aniversari— ha sigut la que més visites ha atret. De fet, les pistes d'aquesta estació cerdana han registrat les millors dades de tota la seva història i superen les de la temporada 2016-2017, que, fins ara, havia sigut la més profitosa. En total, la Molina ha rebut aquest hivern la visita de 362.303 esquiadors, és a dir, un 10% més que l'any anterior (330.491).

Vall de Núria i Skipallars —l'estació que conformen Port Ainé i Espot— han registrat un nombre de visites molt similar a les de l'any anterior. Aquest hivern han passat per la Vall de Núria 122.177 visitants, que han adquirit un total de 38.389 forfets venuts (una xifra molt semblant a la registrada en l’edició anterior: 40.453). El Parc Lúdic i la resta d’activitats de la Vall de Núria han rebut la visita de 67.926 persones. Les estacions del Pallars Sobirà, Port Ainé i Esport, per la seva banda, han rebut 174.058 persones, prop de 5.500 usuaris menys que l'any anterior.

Per últim, l'estació de Vallter 2000 ha sigut l'estació amb els resultats més minsos. En total, les instal·lacions gironines han registrat aquesta temporada una afluència de 42.161 esquiadors, una xifra inferior a la de la campanya anterior, que des de FGC consideren "excepcional" i durant la qual Vallter va rebre 59.308 visitants i va tenir unes condicions immillorables de neu.

El Grup FGC ha indicat a través d'un comunicat que les bones xifres d'enguany es deuen, en part, a "la diversificació dels serveis, i l'adaptació dels preus a la demanda social". En aquest sentit el forfet de format recarregable ha resultat, segons FGC, tot un èxit, ja que el seu ús s'ha incrementat un 63%. Alhora, diuen des de l'empresa, ha sigut clau "la inversió en maquinària destinada a la producció i l'adequació de la neu i les constants i fortes nevades a les estacions catalanes".

stats