TRANSPORT
Societat 30/08/2019

Fi a un estiu d’obres: les línies 1 i 2 del metro reobren

Les obres s’han realitzat dins els terminis fixats

Laia Seró
2 min
Passatgers esperant a l’andana de l’estació de La Sagrera de la L1.

Barcelona“La meva vida tornarà, per fi, a la normalitat”, sentencia la Gisela, de 23 anys, que és una de les usuàries del metro de Barcelona que aquest estiu ha hagut de fer mans i mànigues per poder arribar a la feina tot i els talls provocats per les obres. I ho diu alleujada perquè amb la finalització de les actuacions recuperarà, diu, “temps de vida”. Una expressió que es tradueix, en el seu cas, en almenys cinc hores setmanals. Ella, durant l’any, inverteix uns 35 minuts per anar i tornar de la feina, i aquest estiu s’ha hagut de passar cada dia més de dues hores en un bus. Com la Gisela, milers d’usuaris de la xarxa de metro de Barcelona podran recuperar avui els seus trajectes habituals perquè aquest dissabte reobren dues de les línies que estaven en obres. Es tracta de la línia vermella (L1) i la línia lila (L2), que recuperaran respectivament els trams de Clot-Fondo i Paral·lel-Sagrada Família que són els que han estat interromputs. Els usuaris, però, és probable que no percebin massa canvis en les estacions afectades, perquè la majoria d’actuacions han estat de manteniment: recanvi de vies, substitució d’aparells tècnics o renovació de senyalització. La tercera línia afectada per les obres d’aquest estiu, la línia blava (L5), reobrirà del tot aquest dilluns.

Malgrat que les obres s’han realitzat dins els terminis fixats, els treballs -els més grans de la història del metro- no s’han lliurat de les queixes dels usuaris que han criticat sobretot els plans alternatius que proposava Transports Metropolitans de Barcelona. Molts viatgers consideren que han sigut “insuficients”, que allargaven el trajecte “de forma desmesurada” i comportaven més transbords de l’habitual -alguns exteriors i sota un sol de justícia-. Quan van començar les obres al juny, l’ARA ja va comprovar que per fer els 9 quilòmetres que separen Fondo i Clot (les puntes de la línia més afectada, la vermella) es necessitaven, almenys, dos transbordaments i s’invertia el doble de temps. “El problema ve del fet que la gestora va menystenir la necessitat d’oferir una alternativa de transport públic que fes el mateix recorregut que el metro”, opina la Gisela, que entén que els mesos de vacances són la millor època de l’any per realitzar aquest tipus d’actuacions. Aquesta usuària celebra, en qualsevol cas, els ajustos que s’han anat fent “tot i que tard” per ampliar les alternatives. Destaca sobretot l’allargament de la llançadora que resseguia la línia vermella per trams i també el reforç dels serveis de busos.

stats