TRANSPORT PÚBLIC

El bus exprés acosta Tarragona i el Vendrell

Avui entren en servei 14 autobusos més que faran el trajecte en només 40 minuts

Albert Solé
21/03/2014
2 min

BarcelonaAhir van entrar en servei les noves Rodalies de Renfe de Tarragona i avui una nova línia de bus exprés entre el Vendrell i la capital tarragonina (E1), la primera de la demarcació. Aquests 14 autobusos nous que posa la Generalitat -7 per cada sentit, operats per Autocars del Penedès- uniran les dues ciutats en només 40 minuts, 15 menys que amb les línies d’autobús regulars, i només faran una parada, a Torredembarra. Així, entre les línies noves d’autobús exprés i les ja existents, aquest corredor, que mou 550.000 viatgers a l’any, tindrà 47 expedicions al dia de dilluns a divendres. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, també va presentar ahir una altra línia, que no entrarà en servei fins a finals d’abril, que serà la que unirà Valls i Tarragona sense parades (E2), de la qual encara no se saben els horaris. La freqüència de l’E2 serà de 18 viatges al dia -9 per sentit-, amb la qual cosa els serveis a la zona pugen a 46.

Totes aquestes noves línies de bus exprés tenen accés a internet wifi de franc, premsa gratuïta i informació dinàmica a bord. El Camp de Tarragona, però, tindrà quatre línies més que s’inauguraran en els pròxims mesos: Tarragona-Reus, Tarragona-Salou-Cambrils, Reus-Salou i Tarragona-Vila-seca. A finals de maig, quan es posi en servei la integració tarifària, amb el mateix bitllet es podran agafar els trens de Rodalies de Tarragona i els autobusos -els exprés i els regulars-, cosa que suposarà una reducció del 50% en el preu actual.

40 línies a tot Catalunya

La Generalitat té previst que la xarxa de bus exprés consti de 40 línies repartides per tot el territori. A l’àrea de Barcelona ja en funcionen 7 (Sabadell, Terrassa, Cerdanyola del Vallès, Ripollet, Igualada, Vilafranca del Penedès i Vall de Tenes), i amb la del Vendrell-Tarragona ja en són 8. A poc a poc s’aniran inaugurant les altres línies, que reforçaran les àrees metropolitanes de les capitals de les quatre demarcacions. A Barcelona hi haurà 19 línies exprés, a Girona 7, a Lleida 7 i al Camp de Tarragona 6, més una a les Terres de l’Ebre.

“El 2014, l’any de la mobilitat de proximitat”

El Camp de Tarragona va estrenar ahir el nou servei de Rodalies amb pocs viatgers per falta d’informació. Les noves freqüències permetran comunicar Reus i Tarragona (RT1), i l’Arboç i Cambrils (RT2), amb trens cada 30 minuts a les hores punta, a més de quatre nous semidirectes entre Tortosa i Barcelona. El conseller de Territori, Santi Vila; l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i el director de Rodalies de Catalunya, Miquel Pérez, van fer un viatge inaugural del nou servei a les 9.15 hores. Vila va destacar que “si el 2013 va ser l’any de l’alta velocitat, el 2014 serà el de la mobilitat de proximitat”.

stats