Societat 05/11/2013

La Gioconda, amb càncer

La cèlebre Mona Lisa es converteix en la imatge d'una campanya que busca conscienciar els italians dels canvis que provoca el càncer

Efe
1 min

RomaDe versions de la Gioconda, el retrat més cèlebre i un dels més exquisits de tots els temps, se n'han fet moltes. Però poques de tant impactants com la que aquest dimarts ha estat presentada en societat a Itàlia. Una Mona Lisa calba s'ha convertit en la sorprenent imatge d'una campanya publicitària per conscienciar els italians sobre el canvi que el càncer provoca en les vides de les persones que el pateixen.

"Un tumor canvia la vida, però no el seu valor", és el lema de la campanya llançada per la Fundació Ant, que proporciona assistència domiciliària oncològica gratuïta a Itàlia i que ara fa 35 anys.

La campanya mostra la popular Gioconda de Leonardo da Vinci però sense cabell, una de les conseqüències més habituals dels tractaments que es fan servir per combatre el càncer . "L'objectiu de la campanya és ressaltar el valor de la dignitat de la vida, que ha de ser preservada fins l'últim moment", ha declarat Margarida Tasttini, portaveu de la Fundació.

La campanya publicitària es podrà veure a internet, incloses les xarxes socials, i a la premsa escrita italiana, des de 'La Repubblica' al 'Corriere della Sera'. "La Mona Lisa presentada així distorsiona la imatge que d'ella en tenim, tal i com ho fa un tumor amb la història d'una persona, però, superat l'estupor inicial, ens adonem que l'obra no perd res del seu valor", expliquen des de la Fundació.

Sense pèl, amb bigoti, de colors o amb qualsevol altre senyal d'identitat, la Mona Lisa s'ha convertit en una icona recurrent a l'hora d'explorar el concepte de canvi d'imatge, ja sigui per motius publicitaris o artístics.

stats