Societat 16/11/2013

Més freqüència de pas i més connectivitat a la nova xarxa de bus

Dilluns vinent, 18 de novembre, entren en funcionament cinc línies més de la nova xarxa de bus,que s'afegeixen a les cinc que ja hi havia fins ara

Martí Cornet
2 min

BarcelonaL'Anna Tabernero, una jove universitària que viu a Can Caralleu (Sarrià), ha d'agafar l'autobús cada vegada que ha d'anar a comprar menjar o algun medicament a la farmàcia. Fins ara agafava la línia 34 d'autobús, a la ronda de Dalt, fins a la plaça Maria Cristina, al costat de L'Illa Diagonal. A partir de dilluns vinent l'Anna agafarà un altre autobús, el V3, que la portarà també a la plaça Maria Cristina; a més, podrà agafar-lo més a prop de casa: sortirà del carrer Major de Can Caralleu.

Un munt d'usuaris d'autobusos agafaran noves línies a partir de dilluns, quan s'implementa la segona fase de la nova xarxa de bus de TMB. A les cinc línies que ja estaven en funcionament (D20, H6, H12, V7 i V21) s'hi afegeixen ara tres línies horitzontals i dues de verticals. Concretament són l'H8 (Camp Nou-La Maquinista), l'H10 (Badal-Olímpic de Badalona), l'H16 (Paral·lel-Fòrum), la V3 (Zona Franca-Can Caralleu) i la V17 (Port Vell-Carmel). Sumant les deu línies, un total de 93,5 quilòmetres d'autobús ja formen part de la nova xarxa. Les deu noves línies conviuran, de moment, amb algunes de les línies de l'antiga xarxa, i amb diferents busos interurbans i de barri. Tot i això, s'elimina alguna línia que coincideix parcialment o totalment amb les que entren en servei, com ara les línies 15, 28, 43, 44 i 72. Qui vulgui informació detallada de les afectacions i els canvis en trobarà a la web www.novaxarxabus.bcn.cat.

Recorreguts més lògics i noms de parades més senzill

En una clara aposta pel transport públic, l'Ajuntament de Barcelona va aprovar el 2012 una remodelació total de la xarxa de busos de Barcelona, que suposava passar de les més de 40 línies que hi havia a 28 línies (amb trajectes tan rectes com sigui possible, sense giragonses pels carrers i evitant passar per rutes amb semàfors no coordinats, que són els que fan que es perdi temps en fer el recorregut). La nova xarxa de bus fa possible un augment de la freqüència de pas dels vehicles (5-8 minuts els dies feiners de 7 a 21 hores), més regularitat i menys temps de viatge.

A l'hora de confeccionar la graella de la nova xarxa de bus, composta per 17 línies verticals, 8 d'horitzontals i 3 de diagonals, s'han tingut especialment en compte els usuaris no experimentats: els recorreguts que conformen la nova xarxa són més lògics i el nom de les parades és més senzill.

La nova xarxa de bus facilita els transbordaments entre línies i amb altres transports públics. Per això, les parades en què es creuen les línies -per exemple, una línia vertical amb una d'horitzontal- han estat estratègicament situades perquè els usuaris hagin de fer el mínim recorregut a peu.

Una enquesta posa de manifest que un 83,7% dels usuaris consideren útil la nova xarxa (la puntuen amb un 7,6 sobre 10; es tracta d'una valoració una mica superior a la que tenia l'antiga xarxa, valorada amb un 7,2 sobre 10). Entre les millores, els enquestats destaquen que proporciona més informació del servei, més rapidesa en el trajecte i més freqüència de pas.

stats