El nou traçat és de via doble i té una longitud total de 5,2 quilòmetres, incloent-hi un tram soterrat de 4,3 quilòmetres, del qual uns 3,1 (el tram principal) es van excavar amb tuneladora a la fase 1 del projecte. El traçat s'inicia a la línia d'ample convencional Barcelona - Vilanova i la Geltrú (Barcelona) i discorre fins a la futura estació de la terminal T1, amb una estació intermèdia a la T2, que connectarà amb la L9 del metro.
Mobilitat
El nou accés en tren a la T1 del Prat estarà a punt a finals d’any, segons el govern espanyol
1 min
Les obres del nou accés ferroviari a la terminal T1 de l'aeroport de Barcelona ja han assolit el 80% de l’execució i l’objectiu és que els treballs –en què s’han invertit més de 64 milions d’euros– acabin a finals d’any, segons ha informat aquest dilluns el ministeri de Transports.
Per al govern espanyol, aquest nou accés ferroviari generarà “beneficis significatius” per a la mobilitat en transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona, ja que permetrà posar serveis directes entre les dues terminals amb Barcelona i la xarxa de Rodalies. El temps de viatge serà d'aproximadament 19 minuts entre l'estació de la T1 i la de Sants, i el ministeri calcula que això beneficiarà entre 7 i 9 milions de viatgers cada any.
Així s’està fent el nou accés