Rubí tindrà la segona estació de FGC només si l’ajuntament urbanitza la zona
Territori assegura que la infraestructura és viable però li passa la pilota al consistori, que abans ha de desenvolupar el POUM
BarcelonaFa 15 anys que Rubí reclama una segona estació de FGC al nord del municipi i aquest divendres s'ha fet un altre pas clau en la negociació. El departament de Territori i l'Ajuntament s'han reunit per avaluar plegats els resultats de l'anàlisi de viabilitat que es va encarregar al gener i la posició de la Generalitat és clara: construir una segona estació (o baixador) de la línia S1 a Rubí és viable, però amb condicions. Abans que es faci qualsevol altre estudi del projecte, avisen, el consistori ha de desenvolupar urbanísticament la zona.
Durant la trobada —que ha reunit el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, el president de Ferrocarrils, Carles Ruiz i una delegació de l'ajuntament encapçalada per l'alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez—, els representants de la Generalitat han lligat la rendibilitat d'aquesta nova infraestructura al desenvolupament urbanístic de l'entorn del polígon industrial de la Llana que el consistori ja té previst al Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM).
A la pràctica, Territori ha passat la pilota a l'executiu local i ha assegurat que un cop es faci aquest desenvolupament es posaran en marxa els estudis constructius previs a l'execució de l'obra, que continua, per tant, sense data i sense pressupost.
El secretari Nadal manté que "qualsevol aposta de millora que sigui raonable sempre es mira amb bons ulls" i ha explicat que, segons l'anàlisi de viabilitat, el millor lloc per establir aquesta nova estació seria al polígon. "Un cop es desenvolupin les actuacions previstes al POUM, serà viable la possibilitat de fer una segona estació", mantenen des de Territori.
La ubicació d'aquesta nova parada, que se sumaria a la de Rubí Centre (dos quilòmetres més al sud del municipi), permetria millorar la comunicació a zona més alta de la ciutat vallesana, que té una població que supera els 78.000 habitants. La nova estació donaria cobertura tant als treballadors del polígon com als veïns dels barris situats més al nord i també als que viuen a les urbanitzacions a l'altre costat de les vies del tren, com la de Sant Muç, que estan més allunyats del centre.
Una infraestructura desitjada
El primer estudi sobre l'interès d'aquesta nova estació es va encarregar el 2007 i aleshores ja es va concloure que la infraestructura era rendible. Des d'aleshores el projecte ha aparegut en diversos plans territorials metropolitans i d'infraestructures, però encara no s'han donat les condicions per poder-lo materialitzar. De fet, compta amb el suport de totes les forces polítiques del consistori i també de bona part del teixit econòmic i social de la comarca.