Trànsit
Societat Mobilitat 20/07/2023

Trenta motoristes morts en set mesos: Trànsit reforça els controls per donar-los més seguretat

Els accidents resultants d'una col·lisió lateral amb altres vehicles s'han gairebé doblat en un any

ARA
2 min
Una moto accidentada al voral d'una carretera, en una imatge d'arxiu dels Mossos d'Esquadra

BarcelonaUna de cada tres persones que han perdut la vida a les carreteres catalanes aquest any viatjava en moto. Si l'anàlisi es fa només dels mesos de maig, juny i el que portem de juliol, els motoristes suposen la meitat del total de víctimes mortals registrades. Trenta motoristes han mort aquest any. L'últim, un home de 54 anys que va sortir de la carretera L-303 a Puigverd d’Agramunt (Urgell) poc abans de les vuit del vespre d'aquest dimecres. Malgrat que la sinistralitat total de vehicles a les carreteres ha baixat, hi ha més morts en moto (un 25% més que en el mateix període de l'any passat) i també més ferits greus.

Les sortides de via preocupen el Servei Català de Trànsit, però també les col·lisions laterals entre altres vehicles i motocicletes, que gairebé s'han doblat respecte de l'any passat, i els xocs per encalçament. Per això el director de l'organisme, Ramon Lamiel, ha volgut fer una crida aquest dijous a la "responsabilitat compartida" de tots els conductors. Per intentar frenar el repunt, els Mossos d'Esquadra reforçaran els controls aquest estiu i es prioritzarà la seguretat dels motoristes en la vigilància del trànsit.

Heterogeneïtat

A l'hora d'analitzar les causes dels accidents, Trànsit apunta a una multiplicitat de factors. Hi ha accidents tant de dia com de nit, dispersos per tota la xarxa viària catalana, per diferents motius i tant en dies laborables com durant el cap de setmana. El perfil majoritari de les víctimes, però, és el d'un home de mitjana edat (entre 45 i 54 anys). Malgrat tot, hi ha un repunt en el nombre de motoristes d'entre 15 i 25 anys morts (4 més que en els primers set mesos de l'any passat) i també en els més grans de 74 anys.

stats