Societat 17/04/2015

Un 10% del pressupost dels Ferrocarrils de la Generalitat arriba per patrocinis

La nova estació de Cosmocaixa-Avinguda Tibidabo, a més del nom, està tota decorada amb elements dels Museu de la Ciència, i es podrà comprar un bitllet combinat amb l'entrada

Laura Sugrañes
2 min
El president d'FGC, Enric Ticó, i la directora general adjunta de la Fundació Bancària 'la Caixa', Elisa Durán, durant la presentació del patrocini / ACN

BarcelonaEls Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i La Caixa han fet oficial l'acord en el que han decidit promocionar el museu CosmoCaixa a través de la L7, que va des de Plaça Catalunya fins a l’avinguda Tibidabo, on es troba al museu. El dijous, però, molts usuaris van advertir del canvi de decoració. El conveni inclou la creació d’un bitllet combinat que incorpora l’entrada al museu i el transport amb FGC. També s’ha realitzat una personalització de l’estació d’Avinguda Tibidabo –que s’ha passat a dir CosmoCaixa-Av.Tibidabo– amb elements del Museu de la Ciència. Des de l’empresa de la Generalitat es realitzaran també diverses accions promocionals dels continguts de l’Obra Social La Caixa.

El president de FGC, Enric Ticó, ha dit "que no es tracta tan d’un tema econòmic sinó de facilitar la difusió del coneixement" i de "combinar l’oferta cultural amb els trens per tal que s’hi pugui arribar amb transport públic". Pel que fa a l’aportació econòmica del patrocini de La Caixa, preguntat pels periodistes, Ticó no ha volgut revelar la quantitat que aporta el banc per una qüestió de "confidencialitat". Tot i així, ha donat la xifra global de les accions d’esponsorització que duen a terme al cap de l’any i que equival a uns 4,1 milions d’euros, prop d’un 10% del pressupost total de l’empresa. El president ha explicat que estan treballant amb d’altres convenis amb entitats privades però no n’ha especificat els detalls ja que segons ha dit es tracta de "qüestions que requereixen la màxima confidencialitat".

Ticó ha incidit en que cal reinventar el nom de les estacions i lligar-les amb l’oferta cultural i d’oci de la ciutat. Al març passat van inaugurar l’estació Provença-La Pedrera i el director ha avançat que estan treballant per incloure una referència al Monestir de Sant Cugat a la parada que porta el nom de la localitat.

Pel que fa al bitllet combinat la creació s’inclou dins l’oferta de Turistren de FGC, que inclou tot un seguit de bitllets per arribar amb el Ferrocarril a la destinació i visitar diferents museus, espais arquitectònics i espais de lleure. Entre aquests hi ha La Pedrera, el museu d’història de l’Hospitalet de Llobregat i el Parc Natural de Collserola, entre d’altres.

stats