Confisquen 200.000 joguines perilloses a punt de ser venudes a Badalona
La Guàrdia Civil investiga sis persones i avisa que els productes no complien els estàndards de qualitat
BarcelonaEntre les desenes de caixes hi ha follets de Nadal, disfresses de Pikachu per a nadons o ninots de la pel·lícula Lilo & Stitch. Són regals que molts infants podien haver obert aquest dimarts al matí, després del pas dels Reis d'Orient per totes les cases. Però eren joguines perilloses: el ninot de Pikachu, per exemple, es trencava fàcilment en peces molt petites, que les criatures podien ingerir.
Totes aquestes caixes van ser descobertes en diversos trasters de Badalona. Hi havia moltes joguines, fins a 214.000, i la Guàrdia Civil investiga sis persones per fer contraban amb productes perillosos per a la salut dels més petits. En un comunicat, la policia espanyola deixa clar que les joguines podien provocar "ennuegades, talls o lesions" i no complien cap dels estàndards de seguretat.
En total, la mercaderia intervinguda està valorada en dos milions d'euros i les caixes estaven preparades per ser enviades al venedor final. Darrere d'aquests trasters hi havia dos grups criminals diferenciats que van ser desarticulats en dos operatius. El dia 4 de desembre del 2025 es van escorcollar cinc trasters i es van intervenir 58.650 joguines i 3.621 productes tèxtils. Un mes després, el 2 de gener, es van escorcollar cinc trasters més, on van ser confiscats 151.730 articles presumptament falsificats. La investigació es va iniciar seguint el fil de diversos productes falsificats que van arribar a Catalunya, i que van conduir els investigadors fins als trasters de Badalona.
Delictes contra la propietat industrial i contraban
Els investigats tenen entre 30 i 47 anys i se'ls acusa de presumptes delictes contra la propietat industrial i de contraban. El material intervingut ha estat posat a disposició del jutjat d'instrucció de Badalona, que instrueix el cas. L'actuació ha estat pilotada per la unitat de Fiscal i Fronteres de la Guàrdia Civil al port de Barcelona.
La Guàrdia Civil recomana en el mateix comunicat adquirir productes en establiments autoritzats i desconfiar de canals de venda que "no ofereixin garanties".