El grup operava des d'Espanya, França, Bèlgica i el Regne Unit i utilitzava rutes clandestines i vehicles adaptats sense mesures de seguretat. Les víctimes majoritàriament eren d'origen marroquí i algerià i viatjaven per carretera i ferri fins a Espanya i França.
La investigació va començar l'abril del 2023, quan pels canals internacionals es va alertar de moviments sospitosos entre el Regne Unit, el Marroc, França i Espanya. La xarxa funcionava amb una estructura jeràrquica i amb alta mobilitat. Es van identificar dues rutes principals de trasllat: una terrestre des d'Almeria i Múrcia, i una altra d'internacional des del Regne Unit a través del pas de Calais (França) en ferri i carretera.
Els migrants anaven en furgonetes i camions tancats, amb falsos compartiments, sense ventilació, mesures de seguretat, aliments ni aigua. Anaven tombats a la part del darrere i alguns passaven fins a sis hores tancats fins que travessaven el canal de la Manxa en ferri.
Tota la xarxa de tràfic de persones generava beneficis de més de mig milió d'euros. De fet, durant els escorcolls van intervenir 42.335 euros, 2.180 lliures esterlines, 10.690 dírhams, tres vehicles, mòbils i documentació.