S'incendia el restaurant Mas Marroch dels germans Roca a Vilablareix
El foc, ja estabilitzat, crema la cúpula de fusta del local on s'hi celebren esdeveniments
BarcelonaDeu dotacions dels Bombers treballen en l'extinció d'un incendi, ja estabilitzat, al Mas Marroch, el restaurant d'esdeveniments dels germans Roca a Vilablareix (Gironès). El foc crema a la cúpula de fusta de l'establiment i no hi ha ferits, segons ha informat el cos a través de la xarxa social X.
En declaracions a Catalunya Ràdio, el sommelier Josep Roca ha explicat que les flames han arrasat el sostre de terrassa del Mas Marroch, anomenada àgora. "És un espai de fusta i pedra seca i això ha fet un foc viu", ha dit. L'incendi ha cremat una tercera part del saló de banquets i han afectat el magatzem del darrere, un annex que feia de cuina i una de les sales. Els Bombers s'han centrat en protegir l'edifici annex, una masia gòtica del segle XV, que ha quedat "intacta".
Els Bombers han rebut l'avís a les 4.33 hores i han donat per estabilitzar el foc a les set del matí. Ara centren les tasques en la protecció del mas. Segons Roca, es desconeixen les causes del succés. De fet, el restaurant ahir estava tancat i no s'hi va treballar. "Estem tristos i amb sensació de resignació [...] Deixem molts intangibles a dins", ha dit, a la vegada que ha deixat clar que ja pensen en tornar a "revifar".
La cúpula del Mas Marroch, una estructura de més de vint metres de diàmetre i deu d'alçada, era una obra d'enginyeria sota paràmetres d'arquitectura ecològica que s'ubicava en un espai que acollia esdeveniments i banquets, inclosa la gala de lliurament d'estrelles Michelin de 2016.