Societat 05/10/2013

Interior no té cap "posició dogmàtica" en contra de l'aplicació dels 130 km/h a les autopistes

El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, es mostra obert a estudiar la proposta i a aplicar-la a algunes vies si no implica un augment de la sinistralitat

Acn
2 min

TaradellEl conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha assegurat aquest dissabte que el seu Departament no té cap "posició dogmàtica" en contra de l'aplicació en un futur del límit de 130 km/h a les autopistes i autovies catalanes. El govern espanyol va aprovar ahir la reforma de la llei del trànsit i la seguretat que, entre altres mesures, contempla l'augment de la velocitat màxima d'autovies i autopistes de l'Estat fins als 130 quilòmetres per hora en alguns trams. Just abans que s'aprovés la mesura en consell de ministres, el director del Servei Català de Trànsit va avançar a l'ARA que Catalunya no aplicaria aquest augment.

"Comparteixo l'apreciació del director del Servei Català de Trànsit en el sentit que tenim un nord que és la prudència i la reducció de sinistralitat", ha assenyalat Espadaler. "El que potser no s'ha entès prou bé és que nosaltres no hem dit que no aplicaríem aquesta mesura a Catalunya sinó que l'estudiarem i, en la mesura que no contravingui els nostres objectius de reducció de sinistralitat, estem en disposició d'implantar-la en algunes vies", ha detallat el conseller d'Interior.

Espadaler ha recordat igualment que la proposta del Consell de Ministres encara té un any de tramitació parlamentària "pel cap baix". "Per tant, un temps suficient per mirar la idoneïtat de la proposta però sempre des del prisma de garantir la reducció de la sinistralitat a les carreteres catalanes", ha manifestat el conseller d'Interior, que ha negat que un parc automobilístic envellit sigui l'únic criteri a tenir en compte com es va insinuar des del Servei Català de Trànsit (SCT). "Això només és un aspecte i la qüestió del 130 km/h s'hauria de veure amb un prisma més ampli. Que quedi clar que no estem dogmàticament en contra sinó que estem oberts a parlar-ne", ha insistit el conseller d'Interior.

"La qual cosa no vol dir que l'apliquem gratuïtament i de qualsevol manera a tot arreu. Això vol dir que tenim un temps que aprofitarem per escoltar, parlar i amb unes línies vermelles que són les de la seguretat, la reducció de sinistralitat i la mortalitat", ha finalitzat Espadaler.

stats