Trànsit i Territori consensuen el nou carril bus-VAO de la C-58

A.s.
11/03/2014
2 min

BarcelonaDesprés de l’anunci del conseller d’Interior, Ramon Espadaler, sobre els canvis al carril bus-VAO de la C-58 dijous passat, faltava que ahir la comissió, formada pel Servei Català de Trànsit (Interior), l’Ajuntament de Barcelona i el departament de Territori i Sostenibilitat, hi donés el vistiplau, i així va ser, però amb matisos. Les tres parts van estar d’acord a optimitzar aquesta infraestructura, que va costar 81 milions d’euros i que està “infrautilitzada”, en paraules del mateix conseller Espadaler, i a obrir-la tots els dies de l’any les 24 hores del dia.

L’altra proposta del Servei Català de Trànsit era que, a més, el carril estigués obert sempre en les dues direccions, i ahir va oferir als tècnics de Territori dues propostes per escollir. Des de la conselleria de Santi Vila tenien alguns dubtes sobre com garantir la seguretat si es converteix un viaducte elevat de dos carrils d’un mateix sentit -d’entrada a Barcelona unes hores i de sortida unes altres- en un d’un carril per sentit. Ahir les tres parts van consensuar una tercera opció que és un híbrid entre les dues de Trànsit, i tots van sortir molt satisfets, malgrat els recels inicials.

En marxa al setembre

El quart punt que calia consensuar era quan es faran les obres mínimes imprescindibles -bàsicament pintura i senyalització- perquè aquest caril bus-VAO de doble sentit pugui entrar en servei. Des de Territori van dir que el millor moment per fer aquestes obres és al mes d’agost, quan baixa el trànsit, i que així al setembre, amb l’inici del curs, ja pugui estar en marxa aquest segon canvi en el bus-VAO per mirar d’optimitzar-ne l’ús. Segurament es farà així. Qui es mostrava molt satisfet ahir és el president de l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, que ha vist com Trànsit ha fet realitat una proposta que ells van fer a l’octubre; en aquell moment li van dir que no era possible.

stats