TRÀNSIT
Societat 15/06/2015

Els usuaris de la N-340 qüestionen la utilitat dels cons de seguretat

Els conductors creuen que agreugen la saturació de la via

Dani Revenga
2 min
Trànsit ha instal·lat cons a la N-340 al seu pas per les comarques de Tarragona per millorar la seguretat de la carretera.

TorredembarraLa prova pilot que aquest cap de setmana ha impulsat el Servei Català de Trànsit per millorar la seguretat a la carretera N-340 al seu pas per les comarques de Tarragona no ha tingut gaire bona acceptació entre els usuaris de la via. La mesura consisteix en la instal·lació de cons i balises per impedir els avançaments i els girs a la dreta en una carretera on en els últims mesos s’ha disparat la sinistralitat. Ahir a la tarda, al tram d’aproximadament un quilòmetre on es van instal·lar aquests elements dins del terme municipal de Torredembarra, es van registrar les habituals cues dels diumenges a la tarda. La majoria de conductors desconeixien l’objectiu de la mesura, però en qüestionaven els efectes.

És el cas d’Enric Ulldemolins, usuari habitual de la N-340, que opina que “el problema de seguretat en aquesta carretera no se soluciona amb aquests cons, perquè la carretera té molts punts negres i no es pot impedir l’avançament a tota la seva extensió”. El mateix conductor creu que la mesura del Servei Català de Trànsit entorpeix encara més la circulació en una carretera que “els diumenges és un autèntic coll d’ampolla”.

Lluís Garcia, aturat a l’habitual embús de cada setmana del tram que connecta la carretera nacional amb l’autopista AP-7, assegura que “la cosa és molt fàcil, entre Tarragona i el Vendrell és una de les carreteres més transitades de Catalunya, especialment els diumenges, que la gent torna de les platges, però té un traçat ple de punts conflictius i molt poca capacitat per absorbir el volum de trànsit que es genera”. Manel Rubio es mostra encara més contundent: “Totes aquestes mesures són pedaços en una carretera que és una vergonya. El que necessitem és que la desdoblin en tot el seu recorregut o que apliquin la gratuïtat de l’autopista fins al Vendrell, com a mínim”.

24 víctimes mortals

A banda dels embussos de cada diumenge no es van registrar incidents importants a la via. El Servei Català de Trànsit vol introduir la mesura dels cons i les balises per frenar els accidents a les carreteres de Tarragona, on el primer semestre de l’any s’han registrat 24 víctimes mortals, una més que a Barcelona, on la població és més de 3 vegades superior. 10 d’aquests morts van ser a la N-340, que històricament és una de les vies amb més accidents de la xarxa viària catalana. Per mirar de reduir els accidents, des del Servei Català de Trànsit són partidaris de prohibir la circulació dels camions, que es veurien obligats a utilitzar l’autopista amb bonificacions als peatges. El ministeri de Foment, que havia estudiat la possibilitat d’introduir la mesura tal com es fa a la N-II a les comarques de Girona, on els accidents van baixar significativament, encara no ha pres la decisió en ferm, tal com es demana des del territori.

stats