Oriol Oró: “El creixement de Municipàlia confirma el seu lideratge”

Director general de Fira de Lleida

La fira biennal Municipàlia celebra enguany la 20a edició reafirmant el seu creixement. Oriol Oró, director general de Fira de Lleida, ens explica les claus d’aquest saló, així com d’Innocamping, una fira complementària que, amb un creixement també sostingut, va ajudar en època de crisi a obrir-se camí entre el sector privat.

Com es presenta la Fira de Sant Miquel aquest any?

Doncs es presenta molt bé. Tornem a ocupar el 100% de superfície, amb més de 300 empreses exposant, i continuem donant molta importància a aspectes com la internacionalització i la innovació del sector. En aquest sentit, tenim dues activitats destacades. D’una banda, la missió comercial bielorussa, amb representació de l’ambaixador i exposició d’un conjunt d’empreses de diferents àmbits del sector agrari a la fira. De l’altra, una vintena d’empreses d’arreu del món venen a fer una trobada amb més d’una trentena d’empreses d’aquí per dur a terme un intercanvi comercial. Aquesta activitat té molta importància, ja que el mercat estatal és un mercat madur i aquestes possibilitat comercials amb mercats amb més recorregut comercial són una via que des de la fira sempre intentem promoure.

Aquest any també té lloc Municipàlia. Amb motiu de l’última edició, fa dos anys, comentàvem que el saló estava en una línia ascendent. ¿Seguim en aquesta línia?

Seguim en aquest camí, sense cap mena de dubte. Enguany hi ha presència de més empreses i més metres expositius, i en fem una valoració molt positiva. Ara ja queda una mica lluny, però veníem d’una crisi molt forta del sector. Un cop superat l’entrebanc, la fira ha anat tenint i tindrà un creixement sostingut any rere any. Això confirma la posició de lideratge que té Municipàlia en l’àmbit estatal i ajuda que es refermi en aquesta nova edició.

Municipàlia és una fira que també dona molta importància a la internacionalització.

Correcte. És molt important per a nosaltres oferir altres mercats més enllà dels estatals. En aquest sentit, també tenim dos esdeveniments destacats. D’una banda, un d’organitzat conjuntament amb la Unió Iberoamericana de Municipalistes (UIM), en què una vintena d’alcaldes, regidors o tècnics en l’àmbit urbanístic venen a la fira amb la intenció d’assistir a un programa formatiu i divulgatiu en el qual s’explica com s’està duent a terme aquí la gestió urbana dels municipis. I d’altra banda, braç a braç amb l’AMEC, portem potencials compradors de diferents països perquè coneguin les nostres empreses.

¿Com ajuda una fira com Municipàlia en la gestió d’un territori o d’una ciutat com Lleida?

La fira és un aparador d’equipaments i serveis on es presenten totes les novetats del sector. Ajuda molt tot allò que està relacionat amb les noves tecnologies aplicades a la gestió. El concepte de smart city, amb el qual gestionem la informació perquè la gestió de la ciutat sigui més eficient, i fins i tot s’automatitzi, és un gran exemple.

Tot i que totes dues són fires professionals, Municipàlia atreu molta més gent de fora. Quin és l’impacte directe d’aquesta fira a la nostra ciutat?

Com dius, totes dues fires són professionals. Però és veritat que la Fira de Sant Miquel encaixa en unes dates en les quals hi ha una afluència de públic no específic del sector agrari i al qual nosaltres, com a fira, també intentem donar resposta. Municipàlia és exclusivament professional, està emmarcada en dies laborals, és una fira que té el reconeixement internacional també del ministeri i és la fira de referència pel que fa als equipaments per a municipis en l’àmbit estatal. Qualsevol fira genera un impacte enorme en una ciutat, no només sobre restauració i hoteleria, sinó també en transports, retolació, muntadors, electricistes i molt més. Dit això, gràcies a aquesta exclusivitat professional, l’impacte econòmic de Municipàlia és superior al de la Fira de Sant Miquel.

¿Hi ha alguna novetat a destacar de la fira d’enguany?

Coincidint amb la crisi del sector també, ja fa uns anys ens vam trobar amb la necessitat d’incorporar una fira complementària a Municipàlia, anant més enllà de la gestió pública i endinsant-nos en el mercat privat. Així va néixer Innocamping. Hem de tenir en compte que les mateixes empreses que donen serveis als municipis també en donen als càmpings, ja que n’hi ha que són fins i tot més grans que els mateixos municipis. Aquesta fira ha anat tenint també un creixement sostingut i enguany comptarà amb una presència més gran de càmpings de la zona mediterrània. Des de càmpings de Girona, la província amb més pes, fins a Alacant o Múrcia. També se celebrarà un sopar de gala en què es faran reconeixements a alguns càmpings.

Més continguts de

El + vist

El + comentat