Publicitat
Publicitat

MOBILE WORLD CONGRESS Anàlisi

Internet en totes les coses

Al Japó, 150.000 màquines de refrescos i 450.000 de tabac es connecten per mòbil als magatzems per reclamar automàticament la reposició dels productes més venuts abans de quedar-se sense existències. La mateixa operadora, NTT DoCoMo, també gestiona la localització per mòbil de 60.000 excavadores per optimitzar-ne l'ús en les obres públiques. Ryuji Yamada, president de la companyia, ho explicava ahir en una taula rodona al Mobile World Congress. L'empresa nipona ofereix mòduls per connectar tota mena de dispositius, des de lectors de llibres electrònics fins a cotxes, com l'elèctric Leaf de Nissan.

La indústria ha assumit de manera natural l'interconnexió entre màquines. De la internet de les coses es va cap a internet en totes les coses . Segons Paul Jacobs, president de Qualcomm, l'any 2014 el 70% dels aparells electrònics estaran connectats a la xarxa. Entre ells, 400 milions de sensors que portarem incorporats per monitoritzar les nostres condicions físiques i transmetre-les a sistemes sanitaris remots. Jacobs ho diu, esclar, perquè la seva empresa espera vendre molts d'aquests sensors i altres components que determinen el perfil estàndard dels pròxims mòbils avançats: terminals amb processadors multinucli, vídeo en alta definició, pantalla i càmera en 3D i funcions de joc en xarxa.

Una gran quantitat d'aquests aparells els fabricarà Nokia, l'empresa presidida per Stephen Elop, que presumia ahir a Barcelona del milió llarg de mòbils que Nokia ven cada dia, mostrant un mapamundi il·luminat per les connexions dels telèfons d'aquesta marca. Però si el 80% de la població mundial té telèfon mòbil, només el 20% té connexió a internet. L'aspiració d'Elop és connectar a la xarxa els pròxims 1.000 milions d'humans. Aquesta xifra coincideix amb la de persones que no tenen compte bancari però sí mòbil. Una oportunitat per proporcionar-los serveis financers.

Elop va competir amb el també canadenc Jim Balsillie, conseller delegat de RIM (fabricant de BlackBerry), per aparèixer com el proveïdor més adaptable als interessos de les operadores mòbils, que formaven la majoria del públic. Balsillie va destacar noves funcions de les BlackBerry, com la possibilitat de pagar amb la factura del mòbil les compres d'aplicacions. També va presentar el seu nou tablet PlayBook, amb pantalla de set polzades, com a gran generador de negoci per a les companyies. En aquesta línia, Yamada havia explicat abans que DoCoMo ja espera facturar al març més en serveis de dades que en minuts de veu. I és que les estrelles del MWC són els tablets : des dels múltiples models amb el sistema operatiu de Google que aspiren a diferenciar-se per les aplicacions i els serveis que incorporen, fins al TouchPad de HP, que arribarà a l'estiu i que és, amb el de RIM, un dels pocs que ofereixen una experiència d'ús veritablement singular.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT