Publicitat
Publicitat

AEROLÍNIES

El Japó i les revoltes costen 100 milions a Iberia

International Airlines Group (IAG), el grup resultant de la fusió entre British Airways i Iberia, va registrar unes pèrdues operatives de 102 milions d'euros durant el primer trimestre de l'any, els primers resultats de la nova companyia, participada en un 56% per British i en un 44% per Iberia.

No obstant això, IAG va obtenir uns guanys nets de 33 milions d'euros a causa dels beneficis extraordinaris, corresponents a les plusvàlues de 83 milions derivades de la fusió. A més, l'empresa va aplicar-se crèdits fiscals (possibilitat de reduir la càrrega impositiva d'una empresa mentre estigui en pèrdues) per acabar registrant beneficis. La facturació de l'IAG va ser de 3.636 milions d'euros, un 15,4% superior a la del mateix període del any anterior.

Les despeses de la companyia en combustible han pujat un 31%, fins als 1.128 milions d'euros (266 més que fa un any). El nou grup estima que haurà de destinar 5.200 milions en combustible durant aquest any, 100 milions més del previst.

A més d'encarir-se el preu del cru, les revoltes al nord d'Àfrica i al Pròxim Orient han tingut altres efectes negatius, els derivats de la cancel·lacions de vols o rutes amb baixa demanda. British s'ha vist obligada a suspendre el seu vol a Trípoli i tant British com Iberia han vist afectats els seus vols al Caire i Alger. L'aerolínia britànica també ha hagut de cancel·lar la seva connexió amb Tòquio després del terratrèmol.

IAG va anunciar que el desastre del Japó i les revoltes al món àrab tindran un efecte en el resultat operatiu de la companyia del 2011 d'entre 90 i 100 milions d'euros.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT