Publicitat
Publicitat

La premsa internacional veu la monarquia "irritada" pel cas

"El gendre del monarca espanyol haurà de comparèixer davant la justícia". Així es feia ressò ahir al matí la BBC de la imputació d'Iñaki Urdangarin per part del jutge del cas Palma Arena, José Castro. Altres mitjans internacionals, com el diari econòmic Financial Times , destacaven la successió de casos de corrupció a les "zones costeres" d'Espanya i assenyalaven com a exemples, a més de la imputació d'Urdangarin, el procés obert a l'expresident de la Generalitat valenciana Francisco Camps.

La cadena britànica BBC va ser el primer mitjà internacional a difondre la notícia, a la seva pàgina web. Va destacar que la citació del jutge té lloc l'endemà que la Casa del Rei fes públics els seus comptes. També subratllava les declaracions d'Urdangarin en què nega qualsevol implicació en la malversació i apropiació de fons de manera indeguda, i destacava les paraules del duc de Palma lamentant el "dany" causat per aquestes acusacions.

Als Estats Units, el diari Wall Street Journal , relacionava el cas amb l'efecte que pot tenir sobre la figura tradicionalment "fora de crítiques" de Joan Carles I, que afronta el capítol "més irritant" des que regna.

La premsa sensacionalista britànica també es va fer ressò de la notícia. El Daily Mail , per exemple, no va deixar passar l'ocasió per recordar el trasllat a la sala dels esportistes de la figura d'Urdangarin del Museu de Cera de Madrid.

Exiliats a Washington

El rotatiu alemany Der Spiegel va sumar-se a la polèmica tot afegint que el rei "va enviar" fa tres anys tota la família del duc de Palma a Washington per "evitar-se problemes". En la seva notícia web, firmada des de Palma per un col·laborador, el diari destaca que "per fi és oficial" la imputació d'Urdangarin.

El diari portuguès Público , com també les agències Reuters, Associated Press i France Presse, també van recollir la informació.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT