Publicitat
Publicitat

MERCAT DE L'AUTOMÒBIL

Les vendes de Seat repunten un 2,5% fins al juny

Seat va tancar la primera meitat de l'any amb un creixement de les vendes del 2,5%, empesa pels bons resultats de mercats europeus forts com l'alemany o el francès, ja que a Espanya la venda de cotxes va continuar sense tocar fons. Entre el gener i el juny, Seat va vendre 186.400 cotxes a tot el món, segons va explicar ahir el grup Volkswagen, que en el mateix període va assolir un nou rècord de 4,09 milions de cotxes venuts sumant totes les seves marques, un 14% més que l'any passat.

Mentre les vendes a tot l'Estat reculen, Seat s'agafa a fora per col·locar els cotxes que surten de Martorell. Durant el primer semestre van ser especialment positives les vendes a Alemanya, amb un creixement del 25%; a França, amb una pujada del 16,7%, i a Itàlia, amb un increment del 13,7%.

Els mals resultats del mercat espanyol, on es van vendre un 27% menys de cotxes que fa un any (442.217 unitats), van contribuir a la davallada del 2,1% que hi va haver al conjunt de la UE, segons les dades que ahir van fer públiques l'associació de fabricants europeus Acea.

El mes de juny va ser especialment negatiu al mercat interior espanyol, amb una davallada del 31,4% respecte a l'any passat. S'ha de tenir en compte que el juny del 2010 els resultats van estar influenciats per l'efecte de la pujada de l'IVA al juliol, que va fer que molts compradors avancessin les seves decisions de compra.

La situació d'atonia al mercat europeu (on només Grècia supera Espanya en mals resultats) contrasta amb les expectatives que arriben del continent asiàtic, que registra creixements de dos dígits. Volkswagen, per exemple, va comercialitzar-hi 1,26 milions de cotxes, gairebé un 20% més que ara fa un any.

Totes les marques del consorci alemany tenen a l'Àsia i especialment a la Xina grans esperances per créixer els pròxims anys. Seat té pendent l'entrada en aquest mercat, tot i que ja té data. Serà l'any que ve, després que la bona marxa dels models, tant a Espanya (on va ser líder el 2010) com a Europa hagi servit a Volkswagen per considerar que ja està preparada per entrar a nous mercats. L'aterratge es farà amb l'Ibiza i el León, que ja es van presentar al Saló de Xangai.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT