Publicitat
Publicitat

MOBILE WORLD CONGRESS

Twitter anuncia que oferirà més idiomes I que simplificarà el seu funcionament

A les xarxes els calen més usuaris per guanyar diners

Les xarxes socials necessiten ampliar el nombre d'usuaris per no ser només unes eines divertides, sinó generar beneficis als seus propietaris. Durant aquest any, Twitter canviarà per ser senzill.

Twitter té un problema: molta gent sap que existeix, però no totes aquestes persones entenen com funciona. A diferència d'altres xarxes socials -la més famosa és Facebook-, Twitter requereix un mínim de coneixement per saber-lo utilitzar. Dick Costolo, conseller delegat de la companyia, va admetre ahir a Barcelona que aquest inconvenient suposa un fre per al creixement de Twitter i va anunciar que la xarxa social presentarà durant aquest any una versió més senzilla.

"Hem de simplificar el servei per arribar a més gent", va afirmar Costolo durant una conferència al Mobile World Congress. Costolo va ser nomenat al càrrec al novembre i el seu objectiu és aconseguir que Twitter sigui un negoci amb beneficis. Però per estendre'n l'ús cal simplificar-lo, va dir ahir Costolo: "No pot ser que algú entri a Twitter i no sàpiga com funciona".

Twitter és actualment una empresa amb 350 treballadors que té al voltant de 75 milions d'usuaris. La companyia ha estat capaç de crear seguidors que viuen pràcticament enganxats a la xarxa, però sembla que amb això no n'hi ha prou. L'any passat va facturar 33 milions d'euros, però va acabar perdent diners.

Costolo no va voler donar detalls sobre quins seran els canvis que s'introduiran. Però, seguint amb aquest objectiu d'acostar Twitter als usuaris de tot el món, va anunciar la creació d'un servei per oferir la xarxa social en més idiomes. Actualment només es pot utilitzar en set idiomes (anglès, espanyol, francès, italià, alemany, japonès i coreà), lluny dels 67 idiomes que ofereix Facebook. "Quan vam implantar el Twitter en coreà vam viure un boom a aquell país", va explicar Costolo.

Per aquest motiu, Twitter ha creat un translation centre , un servei perquè siguin els mateixos usuaris els que, voluntàriament, tradueixin les pàgines de la xarxa social als seus respectius idiomes. Gràcies a aquesta iniciativa, tenir el Twitter en català serà factible aviat.

Costolo va aprofitar la seva conferència per negar les informacions publicades la setmana passada per The Wall Street Journal segons les quals Facebook i Google estan disposats a pagar entre 6.000 i 7.000 milions d'euros, aproximadament. "Només són rumors", va dir Costolo.

Foursquare i Microsoft
Twitter no va ser l'únic que ahir va anunciar que oferirà nous idiomes. Foursquare, que fins ahir només estava disponible en anglès, ara ja es podrà utilitzar en espanyol, francès, alemany, italià i japonès. Foursquare és una companyia més jove que Twitter o Facebook i també necessita créixer. Els usuaris d'aquesta xarxa social indiquen els restaurants, botigues o altres llocs que visiten i comparteixen opinions i recomanacions.

Un altre dels protagonistes de la jornada d'ahir al Mobile World Congress va ser Steve Ballmer, conseller delegat de Microsoft, que va fer una conferència dies després d'anunciar un acord de col·laboració amb Nokia. "La gent ja no vol telèfons macos, ara també vol plataformes senceres", va dir Ballmer, en referència als diferents serveis i aplicacions que ofereixen els seus rivals, Apple i Google. Després d'aquest acord entre Microsoft i Nokia, la companyia finlandesa abandonarà el sistema operatiu (o programa) que havia utilitzat fins ara, conegut com a Symbian, i passarà a utilitzar el sistema operatiu de Windows de manera exclusiva.

El president de Nokia, Stephen Elop, va aparèixer per sorpresa durant la conferència de Ballmer. "L'associació entre les nostres companyies és un pacte natural: tindrem una relació complementària", va explicar Elop, que anteriorment havia treballat a Microsoft.

La multinacional americana amb seu a Seattle genera algun somriure entre els assistents al congrés, que semblen considerar-la poc moderna. Però Ballmer va voler fer un esforç per demostrar que són una companyia "plena d'energia, optimisme i sentit de l'oportunitat".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT