Publicitat
Publicitat

Art

Delacroix aixeca passions al CaixaForum de Madrid

Eugène Delacroix. De la idea a l'expressió (1798-1863) recull 130 obres provinents del Louvre i de col·leccions públiques i privades de tot el món. És l'antològica més gran del pintor francès des de fa mig segle

Eugène Delacroix saldarà aquesta tardor el deute que el pintor francès tenia pendent amb Espanya, un país que va exercir una notable influència en la seva obra i en el qual s'ha vist poc la seva producció . Eugène Delacroix. De la idea a l'expressió (1798-1863) al Caixaforum de Madrid pretén donar a conèixer una nova interpretació de la visió romàntica de l'artista, després de la nova edició realitzada el 2009 del seu Diari.

La mostra, que s'obre demà i es prolongarà fins a mitjans de gener a Madrid per viatjar posteriorment a Barcelona, suposa un "homenatge pòstum" de Delacroix a Espanya i a les ciutats i gent que va conèixer després d'un viatge diplomàtic al Marroc i de retorn, a Còrdova , Sevilla i Algesires.

Entre les més de 130 obres que alberga l'exposició, procedents del Louvre de París i de col·leccions públiques i privades d'Europa i Amèrica, destaca Dones d'Alger a les seves habitacions, un oli que el museu parisenc "no presta mai", segons el seu conservador del Departament de Pintura i comissari de la mostra, Sébastien Allard.
Aquest quadre va ser pintat per Delacroix després del viatge que va realitzar al nord d'Àfrica el 1832, però al seu costat es podran contemplar també obres referents del francès com Grècia expirant sobre les ruïnes de Missolonghi o un dels esbossos de La mort de Sardanápalo.

Organitzada per l'Obra Social La Caixa i el Museu del Louvre, la mostra aprofundeix en les últimes investigacions sobre el pensament de Delacroix, per a qui eren els valors plàstics d'un llenç –matèria, llum i color– els que provocaven emoció en l' espectador i no les escenes que representaven. L'antològica reconstrueix l'evolució de l'artista, des dels seus inicis, quan buscava inspiració en creacions artístiques i textos literaris, fins a l'etapa final, marcada per la síntesi del conjunt de la seva obra.

Al costat dels olis de gran format s'exhibeixen esbossos, dibuixos, aquarel·les i gravats, molt influenciats per Goya i Els Capritxos, que donen testimoni de la vida interior de l'artista en l'exposició del francès més completa organitzada des de la que es va fer a París el 1963, coincidint amb el centenari de la seva mort.

Etiquetes

Més continguts de