Cultura 05/02/2014

La Fira Mediterrània de Manresa posarà l'accent en la participació ciutadana

El vessant més participatiu conviurà amb el més comercial, que "vol consolidar-se com a mercat líder a l'Estat en músiques del món"

Acn
2 min
El director artístic de la Fira Mediterrània de Manresa, David Ibáñez, i la nova gerent, la manresana Lídia Hinojo / ACN

BarcelonaLa nova edició de la Fira Mediterrània de Manresa vol posar l'accent en la seva vessant més popular i potenciar aquelles propostes culturals que fomentin la participació ciutadana. La Fira, que se celebrarà del 9 al 12 d'octubre, tindrà un espai dedicat a noves tendències i idees en l'àmbit comunitari, de participació i de recerca de nous públics. "Hem detectat que hi ha una necessitat de participació de les persones a la cultura. És un corrent fortíssim, i com a Fira no podem quedar al marge, especialment si ens dediquem a la cultura popular" ha destacat el director artístic de la Fira, David Ibáñez.

Amb aquesta voluntat d'apropar la cultura a nous públics i col·lectius, s'apostarà per espectacles en formats no convencionals que tenen com a eix central el treball comunitari, la inclusió social i la participació. D'aquesta manera, nombrosos manresans tindran l'oportunitat de fer un treball artístic durant mesos al costat d'artistes de renom. Aquest vessant més participatiu de la Fira conviurà amb el vessant més comercial, que "vol consolidar-se com a mercat líder a l'Estat en músiques del món, especialment de la Mediterrània". Tot i això Ibáñez ha assegurat que "serà més un mercat d'idees que no pas un mercat de negoci".

Pel que fa als canvis organitzatius, la principal novetat és el nomenament de Lídia Hinojo (Manresa, 1978) com a nova gerent de la Fira. Hinojo ha estat durant els darrers set anys al capdavant de l'àrea professional de la Fira. La nova gerent substituirà Jordi Bertran a qui la Generalitat li ha ofert la tasca de liderar el futur Museu Casteller de Valls.

Aquest dimecres s'han presentat els nous canvis de programació que es duràn a terme a la nova edició, amb l'objectiu de reforçar el seu paper en el mapa de festivals del país i potenciar la seva especificitat com a mercat de projectes i idees. El director general de Cultura Popular, Lluís Puig, ha assegurat que es mantindrà el pressupost de la Fira Mediterrània, que actualment és d'un milió d'euros. Puig ha subratllat que amb aquests canvis no volen fer "retallades encobertes ni convertir la fira en una fira d'amateurs".

stats