Publicitat
Publicitat

ART

S'obre el gran museu de Toulouse-Lautrec que vol llançar la ciutat francesa d'Albi com a destí turístic

La ciutat on va néixer l'artista postimpressionista obrirà un museu de referència amb 200 obres, i pren patró de Bilbao i Barcelona

La ciutat francesa d'Albi, on el 1864 va néixer Henri Toulouse-Lautrec, reobrirà el proper 2 d'abril el museu que alberga la major col·lecció del pintor postimpressionista amb el qual es pretén llançar com a lloc turístic de referència artística. La ciutat veïna de Toulouse ha invertit 38 milions d'euros en unes reformes que, durant deu anys, han canviat la fesomia del museu, que alberga un miler d'obres del pintor.  Albi compta amb un altre punt de referència per atraure els turistes, i és que el 2010 la Unesco la va declarar Patrimoni de la Humanitat.

"Coneixem bé Bilbao i altres ciutats espanyoles que han rellançat el seu turisme al voltant d'un museu o una obra arquitectònica important, com València o Barcelona", assegura l'alcalde d'Albi, Philippe Bonnecarrère. Situat al Palau Episcopal d'Albi, a dues passes de la característica catedral de maó del segle XIII que marca l'horitzó de la ciutat, el museu exposa unes 200 obres de l'autor que suposen tot un repàs de la seva carrera i dels pintors que més el van influir en els seus quadres, cartells i litografies més coneguts.

"Es tracta de la col·lecció de referència de Toulouse-Lautrec, recollida en aquest museu gràcies a l'interès de la seva mare, que a la mort de l'artista no va voler que es dispersés", afirma la directora del museu, Danièle Devynck.

Fill d'una família aristocràtica de províncies francesa, Toulouse-Lautrec va patir una malaltia en els ossos provocada per la consanguinitat dels seus pares, que eren cosins carnals. Afectat per aquesta minusvalidesa, el pintor va estar molt vigilat per la seva mare que, tanmateix, no va aconseguir treure-li del cap s'instal·lés a París, on la seva concepció artística va aconseguir les seves màximes cotes. Va ser allà on va reinventar el cartell de la nit parisenca i on va pintar els quadres més famosos dels bordells de Pigalle, en què passava molt de temps.

Tot i això va mantenir sempre una vinculació amb Albi, el seu lloc de naixement, que es va proposar acollir la seva obra a la seva mort el 1901. Altres ciutats franceses intenten fer alguna cosa semblant, com Metz, que va obrir un Centre Pompidou en un edifici
futurista , o Lens, que obrirà una sucursal del museu de Louvre.

Més continguts de