Publicitat
Publicitat

FIRA DE TÀRREGA 2012

La tercera jornada acull l'estrena de 'Descomposición', del col·lectiu mexicà Seres Comunes

La calor i el caliu dels espectacles encenen Tàrrega

La calor no és cap inconvenient per al públic de la Fira de Tàrrega. Ahir el dia va començar una mica ennuvolat, però quan van començar les representacions dels espectacles ja feia un bon sol. Tot i així, a les onze del matí alguns pares amb els seus fills feien cua per entrar a l'Espai Conxita, el parc temàtic de Laitrum i Puça Espectacles. El més divertit d'algunes de les atraccions que ofereix és que el públic es converteix en actor: la companyia organitza representacions, entre altres obres, de Terra baixa en petits teatres. Dues persones del públic reben, a través d'uns auriculars, una sèrie d'instruccions sense saber quina obra estan representant, mentre els altres espectadors escolten la història.

A l'Espai Conxita també es pot fer teatre d'objectes amb el mateix mètode, pedalejar en un espectacle de màgia ambulant en bicicleta o visitar uns autòmats antics més vius del que sembla. Mentre que aquest espai captiva el públic pel seu caràcter artesanal, As the world tipped , l'espectacle inaugural de la Fira de Tàrrega que divendres a la nit va oferir una nova funció, va deixar tothom bocabadat pel desplegament tecnològic, tot i que la història, una crida a canviar el món per evitar que els efectes del canvi climàtic acabin amb el planeta, peca d'una mica d'innocència.

La solitud dels nouvinguts

La plaça de les Nacions va oferir una mica de recer als nombrosos espectadors que ahir al migdia van assistir a la representació de l'espectacle de dansa i teatre visual La sonrisa del náufrago , un delicat treball sobre el desarrelament -el protagonista és un rodamón- de la coreògrafa i ballarina francesa establerta a Catalunya Claire Ducreux. La intèrpret va traslladar als espectadors la tendresa que desprèn el seu personatge, inspirat en una escultura d'Eduardo Cuadrado que també és a escena, posant a alguns assistents a l'espectacle, petits i grans, un abric com el que porta l'home amb el cap cot de l'escultura.

La immigració també és el fil conductor de Trossos , l'espectacle que la companyia catalana Obskené representa a les nits dins de quatre petites carpes independents. El protagonista d'un dels fragments, l'actor Juan Pablo Miranda, representa un monòleg intimista i, a la vegada desinhibit, sobre l'amor jugant amb el transvestisme i un sentit de l'humor que sempre té un deix de tristesa.

El talent mexicà

També a l'ombra, la Fira de Tàrrega va acollir en un dels espais del poliesportiu municipal l'estrena a l'Estat de l'obra Descomposición , del col·lectiu mexicà de teatre independent Seres Comunes. L'amistat entre un home provinent d'una família humil i un altre d'una de benestant és el punt de partida d'una història vibrant i que reté l'atenció del públic en tot moment.

Als dos protagonistes del muntatge, els actors Antonio Rojas i Mario Eduardo D'León, a penes els calen alguns objectes d'attrezzo per submergir els espectadors en un relat colpidor sobre la solitud, les vicissituds de l'amistat al llarg dels temps, el costat més fosc de la família i la corrupció dels valors i la dels polítics.

Més continguts de