Publicitat

CÒMIC

El veterà José Ortiz, Gran Premi del Saló del Còmic de Barcelona

L'últim treball de Moebius, 'Arzak el vigilante', és reconegut com el millor títol estranger i José Domingo s'endú el premi al millor àlbum espanyol per 'Aventuras de un oficinista japonés'

El veterà dibuixant José Ortiz ha guanyat el Gran Premi del Saló del Còmic de Barcelona, ​​en una edició que també ha premiat 'Aventuras de un oficinista japonés' de José Domingo, com a millor àlbum espanyol i ' Arzak el vigilante', últim treball del mort Moebius, com a millor títol estranger.

Amb aquests premis, que s'han donat a conèixer en un acte celebrat al palau de Congrés de la Fira, l'organització del saló ha pogut oferir un reconeixement pòstum a Jean Giraud Moebius, que va morir el març passat i al qual el certamen ha dedicat una petita i urgent exposició d'homenatge. En la seva última obra, Moebius explica, trenta anys després, el final de la història d'un de les seves creacions mítiques, Arzak, el vigilant, personatge que va revolucionar el còmic des de les pàgines de 'Metal Hurlant'.

El saló ha reconegut també la trajectòria de José Ortiz (Cartagena, 1932) conegut especialment per les seves col·laboracions amb Antonio Segura per al mercat britànic i per la seva sèrie 'Hombre'. Ha rebut el Gran Premi del Saló, guardó que va acompanyat per un premi en metàl·lic de 10.000 euros. També s'endurà 10.000 euros de premi el saragossà José Domingo (1982) que, amb
'Aventuras de un oficinista japonés' (Bang Ediciones), s'ha endut el premi a la millor obra d'autor espanyol publicada el 2011.

Per la seva banda, Lola Lorente, una llicenciada en belles arts alacantina ha obtingut per l'obra 'Sangre de mi sangre' (Astiberri) el premi a "autor revelació". L a millor obra per votació popular ha recaigut en 'Lágrimas en la lluvia', de Damián Campanar i Assandro Valdrighi, obra basada en un llibre de Rosa Montero. El fanzine 'Usted' ha estat escollit com el millor de la seva categoria d'aquesta edició, per la qual cosa s'endú 1.500 euros de premi.

PUBLICITAT

PUBLICITAT

XARXES SOCIALS

  • Twitter ”@ARAcultura”
PUBLICITAT