Publicitat
Publicitat

CRISI CANVIS EN EL CONSUM

La meitat de la població gasta menys en menjar

Les marques blanques esgarrapen el 43,9% de la quota de mercat i s'ha frenat la despesa en roba

Roba i alimentació

El tèxtil és un sector sensible al poder adquisitiu del consumidor, que ha hagut d'anar adaptant el comportament de compra a la realitat econòmica. Així es recull en l'informe Les claus del retail de la consultora Kantar Worldpanel, que indica que la facturació del sector acumula una caiguda del 14% des del 2000. Ha passat dels 18.200 als 15.700 milions d'euros. Segons una enquesta recollida en l'estudi, un 63,4% dels espanyols reconeixen que han de controlar la despesa personal per la crisi, i el sector tèxtil és la moneda de canvi en l'ajust pressupostari del consumidor. El 56% dels enquestats expliquen que comprar roba ja no és prioritari per a ells i, fins i tot, el 27% afirmen que han deixat de comprar-ne arran de la crisi. L'enquesta subratlla que la meitat de la despesa dels ciutadans es destina a l'alimentació.

Creixen les marques blanques

El menjar acostuma a ser la part del consum que queda menys afectada malgrat la crisi. Tanmateix, l'escenari excepcional de recessió ha donat com a resultat una caiguda de l'1% del consum d'alimentació a Catalunya entre el 2007 i el 2011, segons dades del ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient. L'últim baròmetre del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) indica que un 41,2% dels ciutadans de l'Estat han canviat les pautes de consum per estalviar en alimentació. Les marques blanques s'han disparat en els últims anys. Aquests productes van assolir l'any 2011 el 43,9% de la quota de mercat de l'alimentació.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT