Economia 22/06/2016

Áreas invertirà 500 milions per entrar a l’Àsia i al nord d’Europa

Júlia Manresa
2 min
Áreas invertirà 500 milions per entrar a l’Àsia i al nord d’Europa

La majoria de restaurants i àrees de servei que els usuaris troben al llarg de les autopistes, aeroports i estacions de tren a Espanya són concessions d’Áreas, l’empresa amb seu a Barcelona que l’any passat va passar a integrar-se al grup francès Elior. Aquesta marca de concessions és la primera del sector a Espanya i també en altres mercats europeus, però encara té pendent l’entrada en altres zones com l’Àsia i el nord d’Europa. Per això Pedro Fontana, responsable d’aquesta divisió del grup, va anunciar ahir que Áreas preveu invertir fins a 500 milions d’euros fins al 2020 en innovacions i adquisicions precisament amb l’objectiu d’entrar en aquests dos mercats.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, amb la compra que va fer la francesa Elior de les accions que li faltaven d’Áreas la primavera del 2015, l’empresa catalana ha passat a convertir-se en la seu mundial de la divisió de concessions del grup i s’accentua l’expansió internacional després d’uns anys d’abandonar diferents mercats. Tal com va explicar ahir Fontana, juntament amb el francès Philippe Salle, president del grup Elior, des del setembre de l’any passat, Áreas gestiona també les marques MyChef (Itàlia) i Elior Concessions (França i nord d’Europa). Aquesta empresa compta ara amb 21.600 treballadors i gestiona 2.200 estaliments en 12 països diferents.

Creixement en aeroports

En l’últim exercici aquesta divisió de negoci va facturar 1.679 milions d’euros, un 7,1% més que el 2014, segons va avançar Fontana, uns ingressos que suposen un 30% del total del grup Elior. D’altra banda, aquest primer semestre -de l’octubre del 2015 al març del 2016-, Áreas va facturar 720 milions d’euros, gairebé la mateixa xifra que l’exercici anterior, i l’ebitda es va situar en 37 milions, un 28% més.

Pel que fa als segments de negoci que més està potenciant Áreas, els aeroports representen un 41% del volum total, seguits de les autopistes, amb un 37% de la facturació, i de les estacions de tren, amb un 22%. En aquest sentit, Áreas destaca com a principals fites assolides l’últim any la concessió de diversos establiments a l’aeroport de Los Angeles i la continuació de la concessió a l’àrea de la Jonquera, la més gran d’Espanya. Un dels objectius a partir d’ara és l’entrada en aeroports en expansió com el de Dubai.

stats