AEROLÍNIES
Economia 10/10/2016

Barcelona tindrà vol directe a Xangai el febrer del 2017

Air China oferirà aquesta destinació sense escales des del Prat tres vegades per setmana

Júlia Manresa
3 min
Barcelona tindrà vol directe  a Xangai el febrer del 2017

Barcelona“No s’han trobat vols directes, es mostren els resultats amb escales”. Aquest és el missatge que apareix ara com ara al cercador de vols Sky-scanner quan es busquen les opcions disponibles per viatjar de Barcelona a Xangai. El missatge deixarà d’aparèixer el febrer de l’any que ve, quan l’aerolínia Air China estrenarà aquesta ruta directa i la farà tres cops per setmana des de l’aeroport de la capital catalana.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Tal com ha pogut saber l’ARA, Air China començarà a oferir aquesta ruta d’aquí quatre mesos. El trajecte s’afegeix així a dues destinacions més de llarg abast intercontinental que l’aeroport català ha pogut anunciar últimament: a principis de setembre, l’aerolínia noruega de baix cost Norwegian Airlines va anunciar l’obertura d’una base per a vols de llarg recorregut des del Prat, des d’on començarà a oferir vols a la costa oest dels Estats Units a partir de l’estiu de l’any que ve, amb vols a San Francisco i Los Angeles, a més d’afegir freqüències a les destinacions ja disponibles de Miami i Nova York. Després d’aquest anunci, American Airlines també va fer públic que posaria en marxa un vol a Chicago des de Barcelona, una ruta que ara com ara tampoc està disponible.

Així doncs, de la mateixa manera que l’any que ve serà el primer de la història en què la capital catalana tindrà connexió directa amb Silicon Valley, també serà el primer en què connectarà amb Xangai, la ciutat més poblada de la Xina i la seva capital econòmica. Ara com ara, el Prat només compta amb Pequín i Singapur com a destinacions de llarg abast disponibles sense escala al continent asiàtic. També és Air China qui ofereix el vol a Pequín des de Barcelona amb parada a Viena.

En dos mesos, doncs, Barcelona ha sumat tres noves destinacions intercontinentals de llarg recorregut, la gran assignatura pendent de l’aeroport català, que s’ha consolidat com el que ofereix més destinacions de curt abast del sud d’Europa però que encara està lluny de convertir-se en el hub internacional que havia projectat ser a principis de la dècada dels 90.

Un entorn més favorable

El govern català ja havia anunciat la connexió Barcelona-Xangai a càrrec de l’aerolínia Air China el novembre del 2015, però finalment l’acord no va culminar. Ara diversos factors afavoreixen que Air China, que ja té els permisos necessaris per operar aquesta connexió, pugui posar en marxar la ruta. D’una banda, després dels últims anuncis de Norwegian i American Airlines, Barcelona està guanyant pes com a aeroport amb connectivitat intercontinental. A més, la interconnectivitat que Barcelona ofereix amb altres destins d’Europa queda garantida, ja que Vueling -principal connector del Prat amb la resta d’Europa- sembla haver redirigit la crisi i altres aerolínies com Ryanair, Nor-wegian o EasyeJet han revalidat els plans d’expansió al Prat.

D’altra banda, el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CEDRA), un organisme constituït el 2005 amb l’objectiu explícit de promoure la connectivitat internacional de l’aeroport català i que involucra Aena, la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, ha estat recentment al congrés World Routes a la Xina precisament per intentar tancar aquesta mena d’acords. A més, la capital catalana ha sigut la ciutat triada per acollir aquest congrés internacional l’any vinent.

De fet, des que l’any 1993 Iberia va endur-se a Madrid els vols directes a Nova York, Moscou i Tòquio, l’oferta de vols directes de llarg radi des del Prat havia quedat reduïda als que anaven a diverses ciutats de la costa est (com Nova York, Filadèlfia, Atlanta o Mont-real), però no havia aconseguit cap connexió directa a l’altra costa dels EUA i, encara ara, no arriba directament al Japó.

Els últims anuncis de vols de llarg recorregut des del Prat

Els vols de llarg recorregut són els que duren més de sis hores. En canvi, els vols intercontinentals són tots els que impliquen un canvi de continent. Barcelona compta amb 14 destinacions de més de sis hores actualment en oferta, però si s’hi afegeixen els que s’han anunciat els últims dos mesos l’aeroport del Prat en tindrà quatre més:

San Francisco Norwegian Airlines oferirà dos vols a la setmana a San Francisco a partir del 7 de juny.

Los Angeles També la noruega Norwegian Airlines començarà a volar dos cops per setmana a aquesta ciutat de la costa oest, dos vols que es convertiran en tres a partir del 23 d’agost.

Chicago American Airlines volarà a Chicago a partir del maig del 2017.

Xangai Air China oferirà aquest destí tres vegades per setmana a partir del febrer del 2017. Fins ara, només hi havia vol a Pequín.

stats