Economia 28/08/2015

EDreams millora resultats després d’un any de turbulències

J. Manresa
2 min
EDreams millora resultats després d’un any de turbulències

L’agència de viatges online eDreams torna al camí del creixement després de viure un últim exercici ple de canvis i males notícies, ja que va tancar l’any amb unes pèrdues de 181 milions d’euros. Segons va fer públic ahir aquesta companyia amb seu fiscal a Luxemburg i seu operativa a Barcelona, de l’abril al juny d’aquest any el seu marge sobre ingressos va créixer un 6% respecte a un any enrere, fins a arribar als 114 milions d’euros. Això li va permetre aconseguir 700.000 euros de benefici, una millora en comparació amb els 2,6 milions de pèrdues del mateix trimestre de l’exercici anterior. En publicar-se aquests resultats, les accions de la companyia es van disparar ahir prop d’un 14%, fins als 2,4 euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La millora es deu en bona part al creixement fora d’Europa de les àrees de vols i a l’increment de reserves, que haurien crescut un 7%. A més, la companyia destaca que el marge sobre ingressos per reserva també ha crescut significativament, un 12%. “Estem satisfets amb els resultats del primer trimestre, ja que el creixement s’ha recuperat després d’un any complicat”, va dir el conseller delegat, Dana Dune, en un comunicat.

Canvi d’estratègia

Des de la sortida a borsa l’abril del 2014, eDreams ha patit diversos daltabaixos. D’una banda, va veure caure en picat les seves accions quan el grup IAG (Iberia, British i Vueling) va anunciar que retirava els seus bitllets de la plataforma. De l’altra, al febrer el fundador i exconseller delegat d’eDreams, Javier Pérez-Tenessa, va ser apartat dels càrrecs executius i substituït per Dana Dune.

Amb l’arribada d’aquest nou conseller delegat també es va anunciar un canvi d’estratègia de la companyia, que ahir va comunicar que mantenia les previsions d’arribar als 9,7 milions en reserves, després d’haver començat a implantar nous serveis com l’aposta pel dispositiu mòbil, amb un 73% més de descàrregues, i pel motor de cerca Liligo.

stats