Publicitat
Publicitat

Iberia afronta una jornada de vaga que afectarà 10.000 usuaris

118 vols es veuen afectats per l'aturada dels treballadors. L'origen de la mobilització és la creació de la línia de baix cost Iberia Express

L'aerolínia Iberia afronta una nova jornada de vaga aquest dijous que afectarà 10.000 usuaris i 118 vols. L'origen de la mobilització és la creació de la línia de baix cost Iberia Express, a la qual s'oposen els pilots de la companyia. La vaga s'ha iniciat a les 00.00 hores d'aquest dijous. Els pilots d'Iberia ja van fer una primera vaga el passat 18 de desembre.

Segons Efe, fonts de la companyia han indicat que fins a les 08.00 hores no s'han registrat incidències. El primer balanç de la jornada de mobilització es farà al migdia.

El president del sindicat de pilots Sepla-Iberia, Justo Peral, va advertir aquest dimecres de la possibilitat de fer noves aturades si no s'arriba a un acord immediat amb la companyia al voltant del conflicte.

L'empresa, per la seva banda, ha assenyalat que les propostes de pressió per part del sindicat de pilots són perjudicials per al conjunt d'Iberia i els seus clients, i ha afirmat que és "molt més greu" i irresponsable no adoptar les mesures necessàries per fer d'Iberia una companyia rendible i amb futur.

Iberia Express, origen del conflicte

Les negociacions entre Sepla i la companyia es van trencar el passat mes de setembre, quan l'aerolínia va anunciar la creació de la filial de baix cost Iberia Express, a la qual el sindicat de pilots s'oposa frontalment i assegura que "no és negociable".

El sindicat, que representa els 1.500 pilots de la companyia, ha posat sobre la taula un paquet de mesures en matèria d'horaris, sous i altres qüestions de productivitat per estalviar els 300 milions d'euros que la direcció s'ha posat com a objectiu. A canvi, els pilots exigeixen que es tiri enrere la creació d'Iberia Express, motiu principal del conflicte laboral.

Iberia Express es va crear a l'octubre i està previst que comenci a operar a finals de març del 2012 en rutes de recorregut curt i mitjà, mentre que els vols de llarga durada seguirien sent operats per la matriu Iberia. "La nostra proposta és que es reformin els plans de les rutes de recorregut curt i mitjà dins de la mateixa aerolínia i no fora, amb una low cost", expliquen des del sindicat Sepla.

El sindicat insisteix que la creació de la filial de baix cost és "il·legal", ja que el conveni col·lectiu d'Iberia "prohibeix la subrogació de l'activitat" de la companyia.

Més continguts de