Publicitat
Publicitat

Nostrum s’expandirà a set països europeus en cinc anys

Home Meal Replacement vol créixer tant en nombre de botigues com en perímetre

Home Meal Replacement, la companyia propietària de la cadena de restaurants Nostrum, vol créixer tant en nombre de botigues com en perímetre, és a dir, en presència internacional. Aquesta empresa de menjar ràpid casolà (o quick service restaurant, com li agrada dir al seu fundador i president, Quirze Salomó) començarà l’any que ve a construir botigues-restaurant de gran format a set països europeus: Portugal, França, Alemanya, Bèlgica, Itàlia, Suissa i Àustria, segons va avançar ahir Expansión.

“Nostrum es vol convertir en el primer grup de menjar ràpid europeu transnacional”, afirma Salomó a l’ARA. La companyia “pensa en gran” i vol trencar la dinàmica que impera al sector: avui en dia no hi ha al continent cap empresa de menjar ràpid que sigui europea i tingui presència en més d’un país. A Europa, els únics que ho han aconseguit són McDonald’s, Kentucky Fried Chicken, Burguer King i Subway, mentre que les europees es queden limitades als seus àmbits nacionals.

Aquestes noves botigues seran modulars, tindran una superfície d’entre 75 i 700 metres quadrats i s’instal·laran en zones perifèriques, com ara polígons industrials o (com ja fan altres cadenes del sector) al voltant dels centres comercials. Algunes, fins i tot, preveuen el servei de comanda i recollida amb el cotxe.

“El creixement serà explosiu”, diu Salomó. Per aconseguir-ho, la companyia, que cotitza al mercat alternatiu borsari (MAB) des de fa dos anys, està buscant 16 masterfranquiciats, és a dir, inversors a gran escala: cada un d’ells ha d’invertir 1,5 milions i obrir fins a 50 botigues. L’empresa ja té dos acords tancats a França i diverses negociacions en marxa simultàniament, algunes d’avançades.

Per finançar l’expansió, la companyia ha fet diverses ampliacions de capital. L’última, aquest mateix mes de novembre, de 3,4 milions d’euros. Aquesta injecció se suma a les que ja van fer a l’abril, d’1,37 milions, i al juny, amb 3,6 milions més. Aquest any, Home Meal preveu facturar uns 17 milions (o uns 27 si es compten els ingressos de les franquícies).

Superat aquest punt, l’empresa, que actualment té més de 130 botigues, afronta el repte d’abastar els nous locals internacionals amb el menjar que es cuina a la planta de Sant Vicenç de Castellet sense afegir-hi cap tipus de conservant.

Més continguts de